Bridgestone, световен лидер при премиум гумите и решенията за устойчива мобилност, обяви инвестиция в нов симулатор за шофиране [ driver-in-the-loop (DiL) ] в своя R&D център за региона EMEA, разположен в близост до Рим, Италия. Допълвайки своите възможности за виртуална разработка на гуми (VTD), новият високотехнологичен DiL симулатор подчертава ангажимента на компанията да дигитализира напълно процеса на разработка на гуми. Инвестицията ще позволи на Bridgestone да комбинира симулации на гуми и превозни средства с технологии, базирани на изкуствен интелект (AI) – стимулирайки иновациите, устойчивостта и съкращавайки времето за излизане на пазара.
Използвайки виртуалната разработка на гуми (VTD) вече повече от десетилетие, въвеждането на собствен симулатор „driver-in-the-loop“ (DiL) дава възможност на инженерите на Bridgestone да възпроизвеждат виртуално поведението на гумите, взаимодействието с превозните средства и реакцията им в различни условия – комбинирано със субективната оценка на експертни тестови шофьори. С помощта на технологии, базирани на изкуствен интелект (AI), тази комбинация подпомага по-бързата оценка на множество дизайнерски варианти, ускорявайки напредъка към постигането на желаните характеристики на гумите и експериментирането с нови, иновативни концепции.
Новият DiL симулатор ще помогне на Bridgestone да ускори иновациите и да изследва неизследвани до момента области, като същевременно намалява времето за пускане на нови продукти на пазара и повишава ефективността на процесите по разработка. Инвестицията също така засилва позициите на компанията в разработката на премиум оригинално оборудване (OE) и резервни продукти, както и в сътрудничеството с производителите на автомобили (OEM). Новите възможности позволяват гумите и превозните средства да се разработват паралелно чрез бързи съвместни итерации.
Вътрешната DiL симулация ще ускори и пътя на Bridgestone към по-устойчиви решения. Благодарение на намаляването на обема на произведените експериментални гуми и физическите тестове, компанията прогнозира, че тази инвестиция ще доведе до спестяване на до 12 000 тестови гуми годишно, което значително ще намали въглеродните емисии (CO₂). Собствената VTD технология на Bridgestone вече допринася за намаляване на разхода на суровини и въглеродния отпечатък с до 60% в процеса на разработка на OE гуми, а при гумите за подмяна този процент е минимум 25%.
„Нивото на прецизност и съответствие с реалните условия, което изискваме“
Използвайки базирани на данни предсказуеми модели и физични симулации, Bridgestone прилага VTD технологията си за всички свои продукти – от премиум и престижни OE разработки до следващото поколение гуми. Интегрирането на собствената DiL симулация значително ще разшири тези възможности, като създаде цялостна дигитална екосистема от инструменти и решения, насърчавайки иновациите, бързината и гъвкавостта.
Инвестицията финансира нов високотехнологичен динамичен симулатор за шофиране, разработен от VI-grade. Очаква се той да бъде напълно функционален до края на 2025 г. С него Bridgestone прогнозира, че до 50% от OE разработките ще преминат през DiL симулация всяка година. Въпреки че към момента тази технология се използва основно за оценка на поведението на гумите при сухи условия, компанията работи върху разширяването на симулираните показатели на гумите, както и върху разширяване на приложението ѝ в различни пазарни сегменти.
„Тази инвестиция в нашите вътрешни DiL симулационни възможности е ключов етап в изграждането на цялостна екосистема за прецизно прогнозиране на характеристиките на гумите в дигитална среда. Тя ни дава възможност да експериментираме с нови и иновативни комбинации от дизайни и материали в изцяло виртуална среда“, споделя Емилио Тиберио, главен технологичен директор на Bridgestone West.
„Bridgestone е водещ инвеститор в научноизследователска и развойна дейност в индустрията, като годишно инвестира над 800 милиона евро в глобален мащаб. Тази следваща стъпка е доказателство за нашия ангажимент Bridgestone E8. Като компания, предлагаща устойчиви решения, ние продължаваме да внедряваме иновации, като същевременно съкращаваме времето за пускане на пазара. В същото време подобряваме съвместните процеси на разработка с OEM производителите и засилваме устойчивостта на нашите R&D дейности.“