За четвърта поредна година световният двигател на годината е с турбокомпресор на Continental. През 2015 турбокомпресорът на международният доставчик на технологии и гуми за автомобилната индустрия е съществена част от отличения Световен двигател на 2015 – хибридното задвижване на BMW i8. Преди тази победа три години поред Continental е част от успеха на 1-литровия EcoBoost бензинов двигател на Ford като през 2015 г.
Жури от 65 журналисти от 31 държави безапелационно присъди наградата на оборудвания с турбокомпресор на Continental 231 PS TwinPower Turbo 1.5–литровия трицилиндров двигател, на хибридния спортен автомобил на BMW. Подгласник е 1-литровият EcoBoost бензинов двигател на Ford – двойна победа за екипa на Системи за задвижване на Continental.
Continental навлиза на пазара за турбокомпресори през 2011 г. и германският гигант прави сензационен дебют с турбокомпресора за 1-литровия EcoBoost бензинов двигател на Ford, отличен в три поредни години за „Световен двигател на годината“ от 2012 г. до 2014 г. „Поздравяваме BMW за победата и сме благодарни за тяхното доверие и тясното сътрудничество между двете компании при реализацията на този проект“, споделя Волфганг Брюър, ръководител на подразделението за Системи за задвижване в Continental. “Това поредно отличие в най-престижния световен конкурс е потвърждение за професионалната работа на екипа ни. Чрез нашите иновативни, високоефективни и качествени продукти за кратък период постигнахме водеща позиция в този важен пазар. Ние очакваме търсенето на турбокомпресори да нарастне много бързо“ – допълни той.
Турбокомпресорът в двигателя на BMW i8 има изключителен коефициент тежест към мощност и осигурява 231 к.с. Неговият шум е проектиран специално за спортния хибрид и може да издържа на температури от изгорели газове от над 1 000 °C, а динамичното поведение на турбокомпресора при преминаването между различните нива на натоварване е нов стандарт в индустрията. Комбинацията от директно впръскване с високоефективно компресиране на изгорелите газове дава високи показатели на представянето при ниско потребление на гориво и намалени емиси на CO2.