Глобалната компания за киберсигурност Blackwall Security официално навлезе на българския пазар, предлагайки своята усъвършенствана платформа за управление на уеб трафика, базирана на изкуствен интелект (AI). Компанията е ексклузивно дистрибутирана от Interworks.cloud by Balkansworks – утвърден доставчик на облачни услуги и решения за сигурност в региона.
Новината идва на фона на нарастващата заплаха от автоматизиран зловреден трафик, както за крайните устройства, така и за сайтовете, и корпоративните системи. „Над 50% от глобалния интернет трафик се генерира от ботове“ – посочва Артур Циганек, вицепрезидент „Дистрибуция“ в Blackwall. Той подчертава, че компанията предлага не просто решения за откриване на уязвимости и подготовка за бъдещи атаки, а за предотвратяване на директни финансови щети за бизнеса.
Заплахите
По време на представянето на Blackwall у нас, съвместно с Interworks.cloud by Balkansworks, бяха очертани няколко ключови проблема, които зловредните ботове причиняват и бяха посочени решенията на Blackwall. Сред тях са икономически саботажи, атаки срещу онлайн магазини, рекламни измами (накликване на реклами), кражби на съдържание, на лични данни и други.
Официални данни от Министерството на електронното управление показват, че 26 % от интернет трафика в България се дължи на злонамерени ботове. Освен това, 80 % от регистрираните онлайн инциденти представляват фишинг атаки, като 57 % от организациите са подложени на такива опити поне веднъж дневно или седмично. През отминали години в България са отчетени над 1 000 сигнала за инциденти, като броят на засегнатите IP адреси варира от 10 382, до 14 298 само през август. Това показва ясно, че българският онлайн бизнес вече функционира в среда, където кибератаките не са потенциална заплаха, а реалност и нуждата от надеждни решения за защита става все по-належаща.
Но зловредните ботове могат да правят и много други неща. Те могат например автоматично да изкупят определени стоки, които след това да препродават на завишени цени, подкопавайки маркетинговите усилия и доверието в търговците. Биха могли също да пълнят виртуални кошници със стоки, без да финализират поръчките, като по този начин блокират наличностите за реални клиенти и на практика спират продажбите. Възможностите са почти неограничени.
Друга заплаха е, че според данни на BlackWall, до 25% от кликовете върху рекламни банери вече се генерират от ботове, което означава, че една четвърт от рекламния бюджет на фирмите може да бъде пропилян. В същото време специализирани програми могат автоматично да извличат текстове, изображения и друго съдържание от уебсайтове, което конкурентите след това да използват.
Вижте цялата статия в tech.offnews.bg