Balkan eCommerce Summit 2025 представи нов бизнес клуб и още възможности за електронните търговци на Балканите

На 15.04.2025 в БТА София се състоя официална пресконференция на тема „Ключови възможности за електронните търговци и представяне на Balkan Business Club“, организирана от д-р Никола Илчев – създател на едно от най-значимите събитие за електронна търговия в региона – Balkan eCommerce Summit.

Събитието събра водещи експерти, представители на институции, големи международни компании и медии, за да обсъдят основните възможности, предизвикателства и бъдещето на дигиталната търговия в региона. В рамките на събитието беше представена и новата инициатива Balkan Business Club, която ще обедини бизнеса на Балканите в една силна мрежа от събития, платформа и лични контакти за по-бързи партньорства.

Д-р Никола Илчев, създател на Balkan eCommerce Summit, представи тазгодишното издание, което ще се проведе на 29 и 30 април 2025 г. в Арена София. Той подчерта ролята на събитието като мост между бизнесите в региона и посочи тенденции и резултати от предходното издание, както и международните лектори, които ще участват през 2025 г.

Г-н Мариян Стоянов, директор на Дирекция “Развитие на малките и средните предприятия” (ИАНМСП) акцентира върху възможностите, които международни събития като Balkan eCommerce Summit отварят пред малките и средни предприятия. Той представи новата програма „УСПЕШНИ ЗАЕДНО. РАЗВИЙ СВОЯ БИЗНЕС ОНЛАЙН“, насочена към подпомагане на микро и малки компании в изграждането на онлайн магазини, участия в мисии и обучения по дигитализация.

Г-жа Милена Рамчева, изпълнителен директор на фулфилмънт център Metrica, сподели, че 70% от европейците вече пазаруват от чуждестранни сайтове, а трансграничната търговията в Централна и Източна Европа расте с над 15% и ще достигне 24 милиарда евро през 2025 г. Според нея ключът към успеха в региона е локализираното потребителско изживяване, базирано на бърза доставка, обслужване на местен език и персонализирани оферти.

Г-жа Мирослава Станева, Brand Marketing Manager, eMAG Bulgaria представи впечатляващи данни за растежа на електронната търговия в региона – очаква се 50% от българите и 55% от румънците на възраст 16–74 г. да са пазарували онлайн през 2024 г. според European E-commerce Report for 2024, а онлайн пенетрацията в търговията на дребно достига 8,3% в България, 10% в Румъния и 8,5% в Унгария. Участниците в Balkan eCommerce Summit 2025 ще имат възможност да научат повече за иновациите, които движат този растеж – от eMAG Marketplace екосистема с над 56 000 търговци и 1,4 милиона абонати на Genius, до Fulfillment by eMAG и AI решения, които подкрепят трансграничната търговия и оптимизират потребителското изживяване.

Г-жа Цвета Братанова, Изпълнителен директор на GS1 България, представи ползите от глобалните стандарти GS1 за участниците в електронната търговия: каталозите, улеснено листване на нови продукти, увеличен трафик (40% повече кликвания и 20% по-висока реализация), подобряване на потребителско преживяване и други. Тя акцентира и върху предстоящото въвеждане на Цифров продуктов паспорт, който става задължителен за индустриалните батерии от 2027 г., като GS1 активно подпомага бизнеса за плавен преход към новите регулации в ЕС.Най-очакваната част от събитието беше официалното представяне на Balkan Business Club от д-р Никола Илчев – нова регионална инициатива, насочена към:

• Свързване на бизнесите на Балканите чрез локални събития на живо в ключови градове.
• Онлайн платформа за партньорства, достъп до експерти и директни контакти.
• Публикации, бюлетини и анализи в реално време.

Проектът е отворен за компании от всички балкански държави и цели по-лесна интернационализация и по-добри бизнес връзки в региона.

В залата присъстваха специални гости и едни от първите членове на новосъздадения клуб, които активно задаваха въпроси, свързани с ден 1 и ден 2 на Balkan eCommerce Summit 2025, представителите на различните държави в проценти и за възможностите, които Balkan Business Club предоставя за български и чуждестранни бизнес лица и дружества.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *