От както стартира през юни 2015 година, Apple Music е в непрекъсната надпревара със Spotify по отношение на броя платени абонати и въпреки, че те се увеличават наистина бързо, Spotify някак си успява да остане начело в класацията. Дори и днес тя има близо два пъти повече абонати от конкурентната услуга на Apple, която последно разполагаше с 36 милиона клиенти на абонамент. Само през последните седем месеца, Spotify е успяла да увеличи броя им с впечатляващите 16%.
Нов доклад на The Wall Street Journal обаче твърди, че е въпрос на време Apple Music да навакса огромната разлика и дори да надмине конкурента си, тъй като се развива изключително бързо и добавя платени абонати по-често от Spotify. Според данните, Apple Music се разраства с около 5% на месец, докато конкурентът й добавя само по 2%, което прави стопяването на разликата помежду им съвсем възможно.