Apple, Huawei и Microsoft са трите компании, които продължават да се противопоставят на тенденциите на пазара на таблети докато глобалните доставки отбелязват стръмна, низходяща линия вече в продължение на три години, а 40.9 милиона единици от април до юни представляват още 6% спад, спрямо същия период на миналата година. Дори и по време на четиринайстото поредно тримесечие на загуби, има ярки, окуражителни признаци за производителите от челните места, а две от петте най-големи компании в света успяха да увеличат продажбите си, въпреки че безспорният лидер отчита едва 1% годишен ръст.
Apple има всички основания да се гордее със стабилното си портфолио таблети, дори и след като пусна в продажба относително достъпен нов 9.7 инчов модел, генерирайки „относително“ по-силни продажби, а на третото място Huawei успя да е единственият „марков“ Android производител, който отбелязва ръст през това тримесечие, при това впечатляващ – 17% на годишна база при доставки от 3.2 до 3.7 милиона единици, достатъчни за 9.1% от общия дял, или 1.8% повече от същия период на миналата година.
След втория си двуцифрен ръст, Microsoft може да се гордее със своите Surface устройства, а всъщност се очаква да се възползва от бързото разширяване на ценовите нива.