Миналата пролет Apple тайно е свикала група от 30 разработчици в Трибека, Ню Йорк, а целта й е била да ги насочи към значимата промяна, която наближава в App Store. Всъщност за срещата научаваме едва тази седмица от доклад на Business Insider, в който си описва как гигантът иска да се отдръпне от еднократните покупки на приложения и да накара потребителите да се насочат към абонамент. Това разбира се означава както стабилен приход за разработчиците, които преди това се възползваха само от еднократна първоначална такса, така и повече пари за компанията.
Представител на Business Insider твърди, че на тайнтата сесия компанията е обявила, че платените приложения представляват 15% от общите продажби и този процент продължава да спада. Срещата включвала и дискусия по темата за привличане на клиенти, ангажиране, задържане, осигуряване на приходи и др. Планът, който Apple очевидно иска да приложи, възоснова на тази среща включва тя да взима 30% комисионня от абонамента, която да спада на 15%, ако клиентът продължи абонамента си и следващата година.
В конферентен разговор миналия месец, Тим Кук заяви, че платените абонаменти за приложения на компанията и от трети страни вече достигат 300 милиона долара и всъщност е лесно да разберем, защо гигантът се стреми към този начин на заплащане, като сравним тази цифра с абонаментната база от 125 милиона на Netflix, или 83 милиона на Spotify.