Apple се извинява на Китай

В последните няколко седмици, китайският отдел на Apple е подложен на сериозни критики. Те идват от потребителите в най-многолюдната страна, които твърдят, че компанията има двойни стандарти при гаранционното обслужване и поправката на повредени смартфони от серията iPhone. Според тях, американците биват третирани далеч по-добре, докато в Китай отношението било пренебрежително.

В опит за туширане на този скандал се намесва самият изпълнителен директор на Apple. По-рано тази седмица, Тим Куук публикува официално извинение, насочено към потребителите в Китай. В него той твърди, че Apple „ще трябва да научи местните порядки“ и обещава, че гаранционното обслужване ще бъде значително подобрено.

Любопитно е, че това е второто подобно съобщение от страна на Тим Куук. Миналата година той се извини за сериозните проблеми на навигацията iOS Maps.

Все пак, този ход на Куук изглежда напълно оправдан, тъй като за Apple е изключително важно да не бъде изгубен китайския пазар. Особено когато продажбите на смартфоните iPhone отбелязват спад в западните пазари.

Сериозен проблем за Apple се явява и политическият режим в Китай. Фактът, че компанията е базирана в САЩ внася допълнително напрежение, което е възможно да не бъде потушено особено лесно.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *