Apple влезе във войната на т. нар. смарт спийкъри или умни тонколонки със своя HomePod, предаде Ройтерс. Устройството, струващо 349 долара, ще използва гласовия помощник на Siri и ще се конкурира със спийкърите на Amazon (Apple) и Google.
Apple съобщи днес, че ще започне да приема в петък (26 януари) онлайн поръчки за HomePod в САЩ, Великобритания и Австралия – малко повече от месец по-късно от планираното.
Първоначално се планираше представеното през юни гласово контролираното устройство да бъде пуснато през декември. Чрез HomePod може да се слуша музика или пък да се наглася температурата у дома. Устройството ще може да изпраща съобщения и да пуска новини от националното радио и Си Ен Ен, посочи Apple в съобщение.
Според анализатори най-голямата опасност от закъснялото пускане на HomePod е това, че в сезона на празничното пазаруване потребителите вече са си купили такова устройство от конкурентите и в момента нямат нужда от новия продукт на Apple.
Amazon и Google намалиха цените на базовите си спийкъри в сезона на празничното пазаруване, за да завземат по-голям пазарен дял, отбелязват анализатори.
Епъл разчита също така HomePod да повиши броя на абонатите на Apple Music и да спре възхода на конкурента в тази област Spotify.
Смарт спийкърите на Google и Amazon позволяват на потребителите да дават гласови команди, с които да ползват Spotify, но Apple Music не работи с устройства на конкуренти.