Компанията Apple не е успяла да регистрира търговската марка iPad mini, става ясно от появили се данни в интернет. Всъщност, патентното ведомство на САЩ изпраща отказа си в писмен вид още през януари, но едва миналата седмица информацията става обществено достояние.
Причините за решението са няколко. Основната от тях е фактът, че iPad mini не се различава особено като функционалност от версията си с по-голям дисплей. Поради тази причина патентното бюро на САЩ отбелязва, че не става дума за изцяло нов продукт, ами вече регистрирана търговска марка, която се продава в мини вариант.
Другата основна причина за отказа е самата дума „mini”. Патентото ведомство смята, че тя е разпространена широко в технологичния сектор и показва особеност на дадено устройство – в случая, по-малки размери. Така е преценено, че става дума за общ термин, а не уникално название на продукт, което да бъде регистрирано като отделна марка.
В последните години, Apple получава много критики за патентната си политика. Една от основните такива е, че компанията често се опитва да регистрира всякакви търговски марки, много от които включващи съвсем общи обяснения на съществуващи или концептуални продукти.