Apple обяви новата си инициатива, която трябва да помогне на бизнес потребителите да се предпазят от кибератаки или да се справят с последствията от тях. Гигантът ще си партнира със Cisco, Aon и Allianz, за да въведе нов тип застрахователен продукт – застраховка срещу инциденти в киберпространството.
Cisco и Apple ще доставят технологията, която трябва да предпази бизнеса от заплахи като зловреден софтуер, ransomware и др., а Aon и Allianz ще предлагат услуга за оценка на устойчивостта в киберпространството и застрахователно покритие срещу кибератаки. В своето прессъобщение Apple обяснява, че Aon ще предложи оценка на киберустойчивостта, което означава, че компанията ще оценява позицията на клиента и ще препоръчва начин за нейното подобряване. От своя страна Cisco ще предостави продукта Ransomware Defence, който е в състояние да “вижда” заплахите и да ги блокира навсякъде. Решението включва усъвършенствана защита на електронната поща, защита endpoint и блокиране на зловреден интернет сайт в облака, за да се укрепи защитата на съответната компания срещу злонамерен софтуер, ransomware и други киберзаплахи. Задачата на Apple в цялата схема е да осигури хардуерни решения, включително iPhone, iPad и Mac, които идват с висока сигурност и непрекъснато хардуерно криптиране. Allianz пък ще отговаря за застрахователния бизнес, осигурявайки застраховки на партньорите на Cisco и Apple.
Трябва да отбележим обаче, че всичко това е насочено към бизнес потребителите, които за целта ще трябва да купят продуктите на двете компании. Съвсем естествено е да разглеждаме този продукт, като още един хитър ход от страна на Apple, който ще й помогне да увеличи продажбите си към компании от всякакъв мащаб.