Американската компания Apple ще купи мобилното приложение Shazam за разпознаване на мелодии и изображения и така ще се превърне в най-големия конкурент на стрийминг услугата Spotify.
Очаква се сделката да бъде официално обявена днес, но не се споменава стойността й. Според източник на сайта TechCrunch договорът ще бъде сключен за 400 млн. долара, но има слухове иза над 1 млрд. долара
Още от създаването си през 1999 г. Shazam предлага едно от най-добрите високо технологични решения за милиони потребители като насочват телефона си към източника на музиката (радио, телевизор или друго), за да им идентифицира песента.
Придобиването ще помогне на Apple да утвърди присъствието си в музикалния стийминг – потребителите ще могат по-лесно да намират песни и да ги добавят в услугите си Apple Music. В средата на 2017 г. Apple Music имаше 27 млн. абонати. Нейният най-голям конкурент е Spotify, с 60 млн. абонати.