Apple задмина Coca-Cola, стана най-скъпият бранд

Apple са най-скъпият световен бранд, твърди традиционна класация на компанията Interbrand. Тя се провежда от 2000 година насам, като досега неизменно номер 1 в нея беше Coca-Cola. За първи път обаче, технологичният гигант успява да заеме челната позиция. Любопитно, Google също успява да изпревари Coca-Cola, заемайки второто място.

„Може да се каже, че беше въпрос на време Apple да вземе първата позиция“, казва Джез Фрамптън, глобалният изпълнителен директор на Interbrand. Той добавя, че Coca-Cola остава ефективна и изключителна компания, но някои технологични гиганти са се превърнали в лицата на маркетинговата общественост.

В момента, брандът на Apple бива оценяван на 98.3 милиарда долара, което е скок с 28%, сравнено с миналогодишното изследване на Interbrand. При Coca-Cola има ръст с 2% до 79.2 милиарда долара.

С голям скок в цената на бранда може да се похвали и Google – 34% до 93.3 милиарда долара. Така разликата между първите две компании и класираната на трето място Coca-Cola е доста сериозна.

В челната десетка се нареждат още четири технологични компании, освен Apple и Google. Те са IBM, Microsoft, Samsung и Intel. Класирани съответно на четвърта, пета, осма и девета позиция. Топ 10 се оформя от General Electric, които са на шесто място, McDonalds на седмо и Toyota на десето.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *