Apple забранява крушите да се използват за лого

Apple и нейните юристи забраниха на компанията Pear Technologies (дословно “Крушови технологии”) да използва за лого силуета на круша, съобщава The Register. Компанията от Макао (Китай) е подала заявка за патент за крушата още през 2014 г, но веднага след това се сблъска с възраженията на Apple.

След няколко години съдебни спорове, наскоро беше обявено окончателното решение – експертите са на мнение, че крушата действително прилича на нахапаната ябълка. В частност, това касае абстрактните стилизации и закръглените силуети на логото, както и думата Pear (круша), която засилва сходството с Apple. Възраженията, че опашката на крушата и листът на ябълката са различни и са наклонени в различни страни, са признати за незначителни.

logo 2

По този начин, експертите в дизайна на логата и търговските марки успеха да сравнят несравнимото – два различни плода. На Pear Technologies е отказана регистрацията на търговския знак в Европа. Компанията опита паралелно с това  да регистрира преработено лого, но и то беше забранено.

Written by 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *