Представеният в началото на октомври смартфон Apple iPhone 4S е запазил конструкцията на своя предшественик, но досега не беше ясно дали компанията е решила проблема с антената на мобилното устройство.
Съдбоносна за новия iPhone 4S е публикацията на некомерсиалната организация Consumer Reports, която дава мнения дали дадени стоки си заслужава да бъдат купувани. Тя препоръчва за покупка iPhone 4S, докато през миналата година iPhone 4 не можа да се сдобие с такава оценка. Напомняме, че iPhone 4 излезе на пазара в края на юни 2010 г. и само след две седмици организацията си каза тежката дума „този смартфон не си заслужава да се купува“. Consumer Reports е тествала устройството със специално оборудване и беше открила проблема със затихването на сигнала на телефона. Причината беше в неудачното разположение на антената. Този проблем се оказа толкова мащабен, че доведе до оставката на директора на подразделението за разработка на iPhone Марк Пейпърмастър – сега той работи в AMD. От компанията пък обясниха, че и телефоните на другите марки имат подобен проблем, но предложиха и безплатни калъфи, които изолираха антената да не може тя да бъде докосвана с ръце.
Тъй като iPhone 4S има същата конструкция, възникна резонният въпрос – има ли го отново проблемът с антената? Според експерта на Consumer Reports Майк Гикас, в новото устройство всичко е наред. „Новият iPhone показа добри резултати в нашите експерименти и ние не открихме проблеми със сигнала“, – казва той.
Нещо повече, Consumer Reports не е открила и съществени проблеми с времето за автономна работа на апарата, независимо от редица оплаквания на притежатели на телефона.
В iPhone 4S е обновен процесорът, камерата, появи се интелигентният помощник Siri. В същото време, според експертите на Consumer Reports, по общо количество точки новият iPhone 4S не успява да надмине някои модели с Android, които притежават по-големи дисплеи и могат да работят в LTE мрежите. Такива са Samsung Galaxy S II, Motorola Droid Bionic и LG Thrill.