Apple вече няма да съобщава колко устройства е продала през съответното тримесечие. Компанията смята, че това не е важно, съобщи самата тя, цитирана от Engadget.
“Както сме казвали много пъти преди, нашата цел е да създаваме чудесни продукти и услуги, които обогатяват живота на хората и да предоставят несравнимо потребителско изживяване, така че нашите потребители да са много доволни, лоялни и ангажирани. Както нашето финансово представяне през последните години показва, броят продадени бройки за който и да е 90-дневен период не е представляващ за реалната сила на нашия бизнес”, коментира Лука Маестри, финансов директор на Apple.
Според него в наши дни точният брой продадени устройства създава ограничена представа. Според Тим Кук това е като да броиш колко бройки продукти си купил от магазина, вместо да гледаш тяхната полза и стойност.
Решението на Apple идва на фона на новината, че последното ѝ тримесечие, макар и с положителни резултати и печалба, не отговори на очакванията на анализатори и инвеститори и продажбите на iPhone са с около 2 млн. бройки по-малко. Освен това Apple предупреди, че продажбите на iPhone през последното тримесечие, което традиционно е най-активното, ще са в ниската част на предвидената рамка.