8
Студентът Андрю Ман, който учи за програмист в американски университет и е изкарал стаж в Google, разказа защо сензорният интерфейс на Android смартфоните и таблетите продължава да е бавен, даже и на 2 и 4-ядрени процесори. И защо никога няма да е по-бърз от iOS.
Работата е там, че в iOS всички задачи, свързани с обработката на командите и графиката на интерфейса имат най-висок приоритет. С други думи, при натискане на бутон, операционната система спира всички задачи и насочва ресурсите за изрисуване на графиката. Едва след това се връща към прекъснатите задачи.
В Android обработката на интерфейса има същия приоритет, както и всички други процеси. Според Ман, Google е започнала разработката на платформата през 2005-2006 г. (тоест, преди да бъде представен iPhone), като е възнамерявала да конкурира BlackBerry. По тази причина, в корените на Android няма никакви сензорни дисплеи – само клавиатура и трекбол.
Забележителното е, че да оправи ситуацията не можа и хардуерното ускорение на графиката в Android 3.0 (Honeycomb) – интерфейсът на устройствата работи на същото ниво, както iPhone от преди три години. За да се реши проблемът трябва да се промени подходът при програмирането на Android и да се пренапишат всички приложения за платформата, отбелязва Cult of Mac. Това може да отнеме не по-малко от година, но по-вероятно е да не се случи никога.