- – Високопроизводителният дизайн на новите GPU премахва много традиционни ограничения в игрите, професионалната графика и анализа на големи обеми данни –
AMD разкри първи подробности за архитектурата на своите бъдещи графични карти – Vega. Създадена като концепция и изпълнена за период от повече от 5 години, Vega архитектурата осигурява нови възможности в РС игрите, професионалното проектиране и анализа на данни в сравнение с традиционните GPU архитектури, които не успяват да се справят ефективно в тези аспекти. Работните товари с интензивна обработка на данни са новите нормални приложения, и паралелната природа на GPU пасва идеално за реализиране на съответните изчислителни среди. Работата с огромни обеми данни, обаче, изисква бърз достъп до много големи количества памет. Революционната подсистема на паметта на Vega архитектурата дава възможност на графичните процесори да адресират големи обеми данни разпределени в най-различни видове памети. Кеш-контролерът с висока пропускателна способност на Vega-базираните GPU може да осъществява достъп до кеша на самата графична система, както и до паметта извън нея по един гъвкав, програмируем начин, използвайки фини настройки за движението на данните.
“Невероятно е да видим графични процесори, които се използват за разрешаването на задачи с гигабайти данни в гейминга до екзабайти данни в машинния анализ. Ние проектирахме Vega архитектурата да надгражда върху тези възможности, с гъвкавостта да адресира извънредно широко разнообразие от задачи, които графичните процесори ще решават не само днес, но и след 5 години. Нашият кеш с висока пропускателна способност е сериозен пробив, с възможностите да повлияе на целия пазар на графични решения,” каза Раджа Кодури, старши вицепрезидент и главен архитект на Radeon Technologies Group, AMD.
Най-значителните иновации в графичната архитектура Vega включват:
- Най-усъвършенстваната архитектура на графичната памет в света: Архитектурата Vega реализира нова йерархия в паметта за графичните процесори. Този радикално нов подход идва във вида на нов кеш с висока пропускателна способност и неговия контролер. Кешът е с водеща HBM2 технология, способна да прехвърля терабайти данни в секунда, с два пъри по-висока пропускателна способност на пин от предишното поколение HBM технология. HBM2 също така позволява много повече памет на по-малко от половината пространство заемано от GDDR5 паметта. Vega архитектурата е оптимизирана за стриминг на много големи обеми данни и може да работи с най-различни видове памети с до 512 TB виртуално адресно пространство.
- Пайплайн от следващо поколение: Днешните игри и професионални приложения използват невероятно сложна геометрия, породена от огромното нарастване на резолюцията на устройствата, които получават данни. Многомилионните многоъгълници във всеки кадър са толкова нагъсто, че често пъти много многоъгълници се рендерират на пиксел. Пайплайн-ът от следващо поколение дава на програмиста възможността да получава невероятна ефективност при обработката на сложната геометрия, като осигурява над 200% повече пропускателност на такт спрямо предишните Radeon архитектури. Той също разполага с подобрено разпределение на товара – интелигентен разпределител на работните задачи – за поддържане на постоянно висока производителност.
- Изчислителен енджин от следващо поколение: В сърцето на Vega архитектурата нов изчислителен енджин от следващо поколение, изграден от гъвкави изчислителни единици, които могат нативно да обработват 8-битови, 16-битови или 64-битови операции на всеки такт. Тези изчислителни единици са оптимизирани за постигане на значително по-високи честоти от предишното поколение, и тяхната поддръжка на разннообразни видове данни прави архитектурата особено гъвкава за различни работни товари.
- Усъвършенстван пиксел еджин: Новият Vega пиксел енджин използва Draw Stream Binning Rasterizer, проектиран за подобряване на производителността и на ефективното използване на енергията. Той позволява “fetch once, shade once” на пикселите с използването на интелигентен кеш на чипа и ранно отделяне на пикселите невидими във финалната сцена. Пиксел енджинът на Vega сега е клиент на бордовия L2 кеш и оптимизира значително ресурсите използвани за работните задачи с чести операции от типа „четене след писане“.
GPU продуктите на базата на Vega архитектурата се очакват на пазара през първата половина на 2017 година.