Групата Radeon Technologies на AMD (RTG) с удоволствие съобщава за предстоящото обявяване на ратифицираните спецификации на Vulkan 1.0 от Групата Khronos. Компанията стартира своя принос през юни 2014 г. с XGL предложението базирано на работата по технологията Mantle. След като то бе прието от работната група OpenGL Next , AMD помогна то да премине през съответните одобрения в ролята на редактор на спецификациите. С преминаването към публична достъпност на Vulkan 1.0 API спецификациите, ще пусне бета версия на Radeon Software драйвера с интегрирани Vulkan API характеристики. Този нов драйвер съвместно с графичния хардуер Radeon дава възможност на разработчиците на игри за РС да премахнат историческите тесни места в софтуера, което ще позволи да предложат нови, с богата визия изживявания в игрите.
Като допълнение на OpenGL, наследник на AMD Mantle, и изкован от партньорите в ИТ индустрията, Vulkan е мощен интерфейс за създаване на приложения (API), който не отнема твърде много ресурси и дава на разработчиците дълбок контрол върху производителността, ефективността и възможностите на графичните процесори Radeon и многоядрените CPU. В сравнение с OpenGL, Vulkan съществено намалява необходимостта от ресурси, или фоновата работа, GPU или CPU трябва да извършат, за да интерпретират какво дадена игра изисква от хардуера. Намаляването на това потребление дава на хардуера много повече време за значимите функции, за производителността и качеството на изображенията. Vulkan също така „експонира“ хардуерни функции на GPU, които нормално не са достъпни през OpenGL, и по уникален начин поддържа Windows 7, Windows 8.1, Windows 10, Android, и Linux.
Заедно с останалите хардуерни и софтуерни компании, които образуват Групата Khronos™, AMD с нетърпение очаква пускането на най-новите страхотни технологии за рендериране на игри за милиони потребители и множество операционни системи.
“Обявяването на спецификацията Vulkan 1.0 е огромна стъпка напред за разработчиците. Vulkan™ API, който идва от Mantle, ще донесе предимствата на ниско-ресурсния и високо-производителен графичен приложно-програмен интерфейс за създаване на между-платформени и между-вендорни приложения,“ каза Раджа Кодури, старши вицепрезидент и главен архитект на Radeon Technologies Group, AMD. “Промотирането на отворени и мащабируеми технологии продължава да е във фокуса на AMD, като пионер на ниско-ресурсното API пространство. Като член на Групата Khronos, се гордее със своето сътрудничество с водещи хардуерни и софтуерни производители в разработката на Vulkan API, за да подкрепи следващата еволюция в РС игрите.”