HTC Vive потегля към масовия потребител тази седмица и AMD е готова със софтуерни оптимизации и характеристики, за да гарантира на потребителите плавна и висококачествена картина за ВР изживявания от Ден Първи. Какво прави Radeon графиката предпочитано решение за работа с HTC Vive?
Софтуер „VR-Ready“
Миналата седмица AMD пусна своя WHQL-сертифициран, ВР-готов драйвер Radeon Software Crimson Edition 16.3.2, оптимизиран както за HTC Vive, така и за Oculus Rift, и с поддръжка за Radeon Pro Duo. Драйверът може да бъде изтеглен от тук.
AMD също така пусна и бета драйвер, Radeon Software Crimson Edition 16.3.4, с допълнителни оптимизации на характеристиките на AMD LiquidVR™. Този бета драйвер е достъпен тук.
Технологията AMD LiquidVR
Технологията AMD’s LiquidVR прави възможни поглъщащите, интерактивни и интуитивни ВР изживявания на потребителите, които изглеждат реални както околния физически свят. Освен това, тя е важно средство за ВР разработчици и програмисти за създаването на ВР съдържание на световно ниво, с превъзходно удобство и съвместимост.
AMD е работила в тясно сътрудничество с HTC за реализиране на няколко LiquidVR характеристики, достъпни само за Radeon GPU, сред които:
- AFFINITY MULTI-GPU: VR поставя някои уникални предизвикателства пред мулти-GPU рендерирането. Допълнителният кадър от закъснение свързано с рендерирането на редуващи се кадри (Alternate frame rendering (AFR)) е много по-забележимо, отколкото при не–ВР сценарии, и рендерирането на всеки кадър по два пъти (от гледната точка на всяко око) товари допълнително централния процесор, което може да ограничи скоростта на кадрите. Affinity Multi-GPU адресира тези предизвикателства, като активира приложения, които присвояват задачи на конкретни GPU. Всеки GPU може да рендерира гледната точка от едното око, след това да събере изходните резултати в един общ стерео 3D образ.
- DIRECT-TO-DISPLAY: ВР шлемовете са нов клас дисплейни устройства, които в момента може да нямат нативна поддръжка от съществуващите операционни системи. Предназначението на Direct-to-Display е да заобиколи тези ограничения и да създаде безпроблемни plug-and-play изживявания за потребителите, като прави шлемовете да се разглеждат като специални дисплейни устройства, които не изискват специално конфигуриране в операционната система.
SteamVR тест за производителност
Графичните карти Radeon R9 серия са проентирани за plug-and-play работа с HTC Vive, за безпроблемни ВР изживявания, игри и работа с тези шлемове. По-рано през тази година компанията Valve пусна SteamVR тест за производителност – едно от първите достъпни ВР средства, което да помогне на потребителите да идентифицира готовността на видеокартата за първокласни ВР изживявания с HTC Vive. Картите от сериите Radeon R9 390, Nano и Fury са способни да получат статус ‘VR Recommended’ (Препоръчителни за ВР).