AMD обяви по време на Конференцията за разработчици на игри – 2016 (Game Developer Conference – GDC), че компанията продължава да доминира глобалния пазар на решения за Виртуална реалност (ВР). AMD разкри, че напредъкът в хардуера и софтуера ще разширят обхвата на ВР, и представи своята нова програма за сертифицирани GPU, която опростява възприемането на ВР технологиите от крайните потребители и създателите на съдържание.
“AMD продължава да бъде движеща сила в решенията за виртуална реалност,“ каза Раджа Кодури, старши вицепрезидент и главен архитект на Radeon Technologies Group, AMD. “Ние разпространяваме технологията до повече хора по света чрез нашите усилия да разширим ВР екосистемата с ВР i-кафенета в Китай, с новите Oculus Rift и HTC Vive устройства за глава, и с широко разнообразие от партньори в създаването на съдържание в игрите, развлеченията, образованието, науката, медицината, журналистиката и няколко други вълнуващи области.”
AMD също така прави ВР по-лесно достъпна за потребители и създатели на съдържание посредством своята програма за сертифицирани GPU, с новите нива “Radeon VR Ready Premium” и “Radeon VR Ready Creator”. Очакваните графични процесори Polaris и технологията AMD LiquidVR ще допринесат за нови, ВР-оптимизирани графични решения.