Американската компания Amazon (“Амазон”) открива магазин без касово обслужване. Той е разположен в центъра на Сиатъл и изглежда като обикновен търговски обект. За да се извърши плащане за покупка от този магазин „ Amazon Go“, се използва софтуер със същото име за смартфони.
На входа на магазина купувачът сканира код от приложението, а след това система от датчици следи какво се взема от рафтовете или се връща обратно там. Взетите покупки влизат във виртуална кошница и се заплащат автоматически на излизане, като се изтеглят пари от карта на купувача, свързана с „Амазон“.
За момента в тестовете на системата за плащане в магазина участват служители на компанията. Самият магазин ще бъде открит в началото на 2017 г. Според „Амазон“ тази система ще улесни пазаруването и ще намали времето, което се губи на опашки и на самата каса. Ако тестовете бъдат успешни, това може да внесе революционни промени в системата за търговия на дребно.
Според данни на Бюрото за статистика на пазара на труда в САЩ в момента там работят 3.5 млн. касиери, като това е втората най-масова професия в страната.