Американската компания за електронна търговия Amazon се подготвя да пусне своята видео стрийминг услуга в световен мащаб, отправяйки предизвикателство към най-голямата мрежа за платена онлайн телевизия в света Netflix.
Amazon, която в момента предлага услугата си само в няколко страни, обяви плановете си в публикация в блога си, свързана с „The Grand Tour”, ново риалити шоу, което включва бивши звезди на „Top Gear”.
“През декември шоуто ще започне да се излиза в 200 държави и територии по света, ексклузивно по Amazon”, коментира главният изпълнителен директор Джеф Безос, цитиран от infostock.
Amazon инвестира милиарди долари в лицензи за програми и за създаването на собствени предавания и филми, като част от своята услуга Prime. Потребителите, които плащат по 99 долара годишно за безплатна доставка и други предимства, получават достъп до библиотека от ново и по-старо съдържание без допълнителна такса.
Експанзията на видео услугата на базираната в Сиатъл компания е едно от най-големите предизвикателства към момента за Netflix, която оперира в повече от 190 страни по света, след като завърши международното разширяване на бизнеса си през януари. Видео стрийминг платформата е достъпна навсякъде освен в Сирия, Северна Корея, Китай и Крим, обяви компанията по това време.