Amazon отваря вратите на първия си физически магазин, в който няма касиери и опашки, съобщава Re/Code. Amazon Go работи с нова технология, чрез която компанията смята, че ще елиминира чакането на опашки на касите напълно.
В магазина има богато разнообразие от храни и напитки. Визуално той прилича на супермаркет, но с по-луксозен дизайн. Клиентите просто влизат в магазина, като сканират приложението Amazon Go от телефона си на входа, взимат продуктите, които искат, слагат ги в торбата си, и си излизат.
През това време специална система проследява покупките на потребителя, изчислява общата стойност на пазаруването и го начислява към сметката автоматично. Системата дори може да проследява ако потребителят вземе продукт от рафта, за да прочете етикета или пък размисли и го върне обратно.
За целта е са необходими множество камери, сензори, система за компютърно зрение, машинно обучение и др. Тъй като технологията е експериментална, възможни са грешки. Затова в магазина макар да няма касиери, има няколко служителя. Те ще помагат на потребителите в избора на покупки и при проблеми със системата. При алкохола има и служител, който да проверява личните карти на младежите.
В типичния си стил Amazon избягва да коментира бъдещите си планове. Със сигурност обаче компанията не е положила толкова много средства и усилия, за да експериментира само с един магазин в Сиатъл. Освен това тя придоби и веригата Whole Foods. Amazon казва, че за сега няма планове да предлага тази технология другаде. Тя обаче смяташе същото и за Amazon Web Services.