Китай е наистина напред, когато става въпрос за дигитални плащания, а най-новият скок в тази област е технологията за лицево разпознаване, която позволява на клиентите да плаща буквално като се усмихнат. Тя беше представена от филиала на Alibaba в Хангжу и ще дебютира първоначално в заведенията на KFC.
Процесът на плащане не изисква смартфон, допускайки, че клиентът вече се е регистрирал в приложението Alipay и е активирал лицевото разпознаване, а 3D камера, намираща се в обекта сканира лицето му и проверява самоличността, като същевременно има и опция за потвърждение на телефонния номер, като допълнителна мярка за сигурност.
Този проект е кулминацията в поредица сложни сделки на компанията. Тя демонстрира за пръв път технологията за лицево разпознаване на IFA преди две години в Берлин, когато президентът Джак Ма показа основните й възможности, сред които и тази за идентификация при разплащания. Опциите са напреднали значително от тогава, а Alibaba използва технологията наречена Face++ на китайската компания Megvii, в която инвестира и Foxconn.
KFC е първата верига, която ще предложи услугата, тъй като Alibaba е инвеститор в Yum China, която управлява марката, заедно с други франчайзи за бързо хранене, сред които McDonalds и Taco Bell в Китай.
С този си ход компанията популяризира своята визия за бъдещето на търговията, която ще включва елементи от онлайн и офлайн сделки на дребно. Тя стартира и кампания за пазаруване без пари в брой по-рано тази година, която работи в магазините в Шанхай, използвайки мобилното приложение за оптимизиране на потребителското изживяване. Smile to pay се вписва идеално в тази стратегия и същевременно ще увеличи популярността на Alipay, която доминира на китайския пазар, заедно с WeChat Pay на Tencent.