Adblock обяви, че се присъединява към борбата срещу проследяването в социалните медии, като ще позволи на потребителите да блокират това, станало обичайно поведение на почти всяка от тях.
По-конкретно проследяването, което Adblock Plus има за цел за осуети, се отнася до бутоните за социални медии, които виждате под повечето статии. Чрез тях сайтовете могат да ви следят и да изграждат т.нар. „shadow profiles”, като дори не е нужно да сте кликнали върху някой от тях, или да сте влезли във въпросните сайтове.
Това проследяване е важна част за медии като Facebook например, а един от многото въпроси, поставени на Марк Зукърбърг по време на изслушването пред Конгреса по-рано тази година, беше именно за профилите на не-потребители, чието съществуване би могло да норуши издаденото от Федералната търговска комисия съгласие през 2011 година.
За да използват функцията, потребителите на Adblock Plus се абонират за списък с блокиране на бутони в Chrome или Firefox, като компанията обмисля и възможност за бял списък с някои социални сайтове.
Говорителят на компанията посочи Apple като вдъхновение, или поне пример за новата сигурност, като спомена мерките за отстраняване на пръстови отпечатъци, обявени на тазгодишната конференция за разработчици WWDC 2018. Потребителите на Mac и iPhone, ккоито актуализират своите устройства до Mojave и iOS 12, ще имат възможността да блокират всички методи за проследяване на социалните медии по подразбиране, въпреки че могат да ги активират за определeни сайтове, ако искат. Adblock ще запълни празнината за тези, които не използва софтуера на Apple. Компанията зад Adblock, Eyeo, спечели съдебно дело през април срещу немски издатели, опитващи да спрат услугите за блокиране.