Технологичната компания A Data Pro беше избрана за финалист в категорията „Най-добро решение за обработка на съдържание с помощта на изкуствен интелект“ за престижните награди SIIA CODiE. Тя е единствената българска компания стигнала до финала в оспорваната категория със своето технологично решение „Измерване на потребителския интерес към различни теми“ (Topic Engagement Service).
Наградите CODiE се връчват за 36-та поредна година от Асоциацията на софтуерната и информационната индустрии (SIIA) – основна бизнес асоциация на софтуерната, образователната, медийната и дигиталната индустрии.
Категорията „Най-добро решение за обработка на съдържание с помощта на изкуствен интелект“ отличава продуктите, които си служат с изкуствен интелект, алгоритми за машинно и дълбочинно обучение, за да предложат по-интелигентни, автоматизирани и мащабни решения.
„Да сме сред финалистите точно в тази категория е огромно признание за екипа ни. Правилният анализ на данните в инфодемията, в която живеем, е ключът към намирането на добри бизнес решения за развитието както на отделните компании, така и на икономиките на отделните държави. С нашето иновативно решение даваме нов подход в използването на данните за медийното потребление. То поставя фокус върху измерването на интеракциите с текущи новинарски теми в комбинация с анализ на нагласите на потребителите в социалните мрежи. По този начин се получава информация за цялостния онлайн медиен пейзаж и се разбират реакциите към него.“, коментира Илия Кръстев, изпълнителен директор на A Data Pro.
Българският принос
Иновативната услуга на A Data Pro показва кои са най-предпочитаните за деня теми от множество източници според интеракциите на читателите с тях. По този начин клиентите могат бързо да решат дали да инвестират допълнително време и ресурси в определена тема. Събирането на информацията е разпределено по групи със сходни теми, описани с ключови думи. Има и коментари, споделяния и реакции във Facebook, като по този начин ангажираността може лесно да се отнесе към дадена тема. Моделирането на теми е базирано на статистически подход и е езиково-агностично.
A Data Pro предлага мощен инструмент, който може да бъде използван от редакторските екипи, за да решат за кои теми да отделят повече ресурси, да измерят въздействието и реакциите в почти реално време и, в съчетание с анализ на настроенията, дори да изследват общественото мнение.
PR агенциите могат да се възползват от този тип информация за подобряване на комуникационните си стратегии. Те могат да проследят подробно ангажираността към специфични статии, компании или лидери на мнение. Набиращите популярност теми ще се улавят от самото начало и по този начин ще се подпомогнат компаниите да планират комуникациите и ресурсите си.