През 2020 г. приходите от електронна търговия в Европа се оценяват на 425 милиарда долара. Според прогнозите приходите от нея ще продължат да растат, достигайки 569 милиарда през 2025 г. Ако вашият бизнес все още не се е възползвал от това, което електронната търговия може да предложи, ще бъде разумно да преразгледате възможностите, тъй като тенденциите показват отлични перспективи и през 2023 г.
Ролята на омниканалната търговия
Практиката на омниканалната покупка е изключително популярна. 56% от хората, които са закупили продукти от физически магазин, са използвали своите смартфони, за да търсят продукти или да правят пазарни проучвания, докато са в магазина. Това означава, че клиентите искат да могат да правят своите проучвания онлайн, дори ако вече са в магазин и обмислят да направят покупка.
Въз основа на това вече наложено потребителско поведение, е за предпочитане да се създаде последователно клиентско изживяване във всички допирни точки на омниканалната търговия на дребно. Тези допирни точки могат да включват телефонни обаждания, онлайн посещения, покупки на мобилни устройства и лично взаимодействие. За да направят покупка, клиентите могат да се свържат с марките чрез някой или всички тези канали, така че техният опит да бъде унифициран.
Мобилна търговия
Технологиите се развиват и това води до увеличаване на мобилните търговски транзакции. Днес в света има 7,26 милиарда потребители на мобилни телефони, включително смартфони и конвенционални телефони. Това означава, че 91% от световното население притежава мобилен телефон. Освен това, според прогнозите, потребителите на мобилни телефони ще достигнат 7,516 милиарда до 2026 г. За електронната търговия на дребно това означава, че все повече и повече потребители ще могат да купуват продукти или услуги чрез своите мобилни устройства, предпочитайки мобилната търговия като канал за продажби.
Очаква се глобалните продажби на мобилна търговия да достигнат 4,5 трилиона евро до 2024 г., което представлява приблизително 69,9% от общите продажби на електронна търговия. Следователно, като се има предвид, че половината от онлайн трафика се извършва на мобилни устройства, жизненоважно е да се уверите, че вашият сайт е оптимизиран за мобилни телефони.
Социална търговия
Популярността на социалните медии нараства всяка година. 59% от хората използват платформи за социални медии. За 2022 прогнозата беше, че такива платформи ще генерират 1 трилион евро глобални продажби, а се очаква този брой да се увеличи до 2,9 трилиона евро до 2026 г. Най-популярните социални медийни платформи за социална търговия са Instagram, Facebook, TikTok, Pinterest, Snapchat , а сега и Twitter. Ако вашият бизнес за електронна търговия все още не използва една от тези платформи, сега е подходящият момент да стимулирате продажбите си чрез тях.
Интеграцията на ERP с електронната търговия
Интегрирането на ERP с електронната търговия вече е необходимост, а не пожелание. Тя е от решаващо значение за всеки бизнес, която иска да остане конкурентоспособен, защото елиминира възможността за човешки грешки и пропуски, предоставя данните за наличност в реално време, улеснява оценката на търсенето на продукти въз основа на демографските данни и води до значително по-ниски разходи. За да управлявате добре своя бизнес, е нужно внимателно да проверите наличните ERP решения на пазара, преди да ги внедрите във вашата платформа за електронна търговия. Една от добрите опции на българския пазар за бизнес мобилни решения са Soft1 SFA и Soft1 360.