Компанията регистрира рекордните 13,2 млн. лева (6,8 млн. евро) от продажби по време на предпразничната промоционална кампания
Алтерко АД (BSE: A4L / ISIN: BG1100003166), една от най-бързо растящите и иновативни компании в България, отбеляза впечатляващи резултати по време на кампанията си за Черен петък (Black Friday) със своя бранд за домашна и офис автоматизация Shelly. Над 500 хил. продадени устройства, приходи надхвърлящи 13,2 млн. лева (6,8 млн. евро) и 44% растеж на приходите спрямо същия период миналата година е равносметката на компанията.
Потребители от над 100 държави по света са се възползвали от специалните оферти и са поръчали своите устройства Shelly, като най-голям интерес е наблюдаван в Германия и Италия, следвани от Испания, Португалия, Холандия, Австрия и Белгия. В тази област целенасоченото увеличаване на инвестициите в структурите за продажби и научноизследователска и развойна дейност през текущата финансова година оказа значителен ефект. Благодарение на успешните продажби за кампанията „Черен петък“, дружеството потвърди повишената си прогноза за 2022 година с приходи от 45-46 млн. евро и EBIT от 10-10,5 млн. евро към горната граница на диапазона.
На фона на постигнатите успехи Алтерко продължава да се развива и разширява обхвата на своята дейност. За да ускори международната си експанзия, компанията избра Дъблин, Ирландия, международно средище на таланти в областта на ИТ разработките, за база на своя нов център за научноизследователска и развойна дейност. Дружеството вече е успяло да наеме опитни висши мениджъри, които са доказали своите лидерски качества за реализирането на интелигентния дом на бъдещето на позиции във водещи международни ИТ компании. За Алтерко този скок бележи следващия етап в развитието на продуктите на ново ниво.
„Успехът на продажбите на „Черния петък“ на всички наши географски пазари потвърждава, че сме на прав път с нашата стратегия за разширяване. С новия център за развойна дейност в Ирландия привличаме висококвалифицирани ИТ специалисти, за да подобряваме непрекъснато процеса на научноизследователска и развойна дейност, като по този начин последователно следваме стратегията си за разширяване. Очакваме с нетърпение новите импулси от тази динамична и силна среда на програмисти в Ирландия, която е толкова международна, колкото и самото Алтерко“ – каза Димитър Димитров, съизпълнителен директор на Алтерко АД и Директор на R&D дивизията на компанията.
„Развитието на бизнеса през настоящата финансова година и продажбите на „Черния петък“ подчертават факта, че за нашия успех е от решаващо значение да създаваме структури за развитие в съответствие с навлизанията на пазара. Алтерко има клиенти във всички основни региони на света. Петте ни международни локации към днешна дата са знак за стремежа ни към разширяване, а Дъблин е поредното допълнение към този списък. Радваме се да отбележим успехите през финансовата 2022 г. с потвърждаване на повишените прогнози към горната част на диапазона“ – коментира Волфганг Кирш, съизпълнителен директор на Алтерко АД
Успехът продължава
Настоящата година е изключително силна за Алтерко, като наскоро споделените финансови резултати показват оперативни приходи от 60,5 млн. лева (30,9 млн. евро) за третото тримесечие. Това е ръст от цели 55% на годишна база спрямо 2021 г. В унисон с това, продадените устройства на Shelly в световен мащаб достигнаха 7 млн., което е още един забележителен факт.