Гигантът в онлайн разплащанията PayPal иска да купи социалната мрежа Pinterest. За целта разплащателната компания е направила оферта от 45 млрд. щ. долара.
Придобиването може да ѝ помогне да се утвърди във все по-значимата сфера на социалната търговия. Това е област, в която Pinterest е активен играч от 2015 година.
През последната година и половина PayPal се разширява отвъд рамките на традиционната си дейност. Наскоро компанията похарчи 2.7 млрд. щ. долара, за да затвърди присъствието си в сферата тип „купувай сега, плащай по-късно“ и постепенно навлиза в търговията с криптовалути.
Доставчикът на онлайн плащания се надява да проведе успешно преговорите с Pinterest и да обяви сделката до представянето на тримесечните си резултати на 8 ноември. Ако се стигне до финално споразумение това ще бъде най-мащабната сделка в историята на PayPal.
През последната година компанията се радва на впечатляващо представяне, заради внушителния интерес към онлайн пазаруването в условия на пандемия. Благодарение на тези процеси PayPal удвои стойността на акциите си на борсата като в момента пазарната капитализация на компанията е 304 млрд. щ. долара.