post

Интервю с Апрахам Асланян, търговски представител на HMD Global за България, Северна Македония, Сърбия, Черна гора, Косово и Албания пред Pixelmedia.bg

ВЪПРОС: Наскоро HMD Global представи шест амбициозни нови модела, които се отличават с интересни характеристики и много добро съотношение между качество и цена. Какви са очакванията ви за пазарната реализация на новите Nokia продукти?

От самото представяне на новите модели до момента се радваме на много добри резултати по отношение на продажбите както на местния, така и на останалите пазари. Фокусът ни винаги е бил, преди всичко, върху потребителското преживяване.

ВЪПРОС: Кои са ключовите предимства на новите модели в сравнение с конкурентни продукти от същия клас?

И двете серии са с чист Android и гарантирани ъпдейти на операционната система, които нашите клиенти получават преди останалите. G-серията им дава възможността да ползват телефона си до 3 дни само с едно зареждане на батерията, а опитът ни показва, че това е от ключово значение за активните, работещи хора, които обаче отдават голямо значение и на времето със семействата си.

С X-серията пък правим още по-голяма крачка по посока на устойчивостта чрез формулата „3+3+3“ – удължена, 3-годишна гаранция, 3 години ъпдейти на сигурността и 3-годишни актуализации на операционната система. Възможността да ползват телефона си по-дълго и едновременно с това да дават своя принос към околната среда е от особено голямо значение за нас и за клиентите ни. Това е причината да премахнем пластмасовото зарядно от комплектите на Nokia X10 и Nokia X20, да запазим USB кабелите, както и да добавим 100% биоразградими кейсове в кутиите. И двата модела са с 5G модули, които може да се ползват в активните 5G мрежи в България още със закупуването на телефоните.

Всичко, което изброих, е съчетано с великолепни камери, фабрично инсталирани протектори за големите екрани, физическа издръжливост, както и елегантни скандинавски дизайн и цветове.

ВЪПРОС: Как се отрази миналогодишната криза на дейността на HMD Global в пазарите, за които отговаряте?

Пандемията несъмнено се отрази по много начини на компаниите във всички отрасли, по целия свят. Ние също взехме своите поуки от този труден период и сега сме по-мотивирани от всякога да продължим да развиваме портфолиото си с разнообразни продукти и услуги, които да посрещат нуждите и очакванията на клиентите в дигиталната ера.

ВЪПРОС: Може ли да се каже, че пазарът на смартфони вече излиза от кризата и можем да очакваме устойчив ръст в бъдеще?

От началото на тази година се наблюдава ръст на пазара в този сектор и вярваме, че това ще продължи и занапред. Надяваме се, че икономическите последствия върху бизнеса от изминалата година ще стават все по-малко осезаеми с напредването на борбата с пандемията и ще бележим все по-високи резултати.

HMD Global прави уверени стъпки в това направление с разширяване на портфолиото си от услуги не само за частните потребители, но и за компаниите – например с новата HMD Enable Pro. Тя предлага управление на мобилните устройства за бизнеса за IoT (Интернет на нещата) и корпоративни клиенти. На практика така „затваряме кръга“ и предлагаме цялостно обслужване „на едно гише“.

ВЪПРОС: В България Nokia винаги е имала голяма база от фенове. Как се движат продажбите в страната през последните месеци и какви са очакванията ви в бъдеще?

Nokia е сред най-разпознаваемите марки телефони и смартфони на местния пазар, с голям кредит на доверие, а с пускането на новата гама продукти и аксесоари търсенето е още по-голямо. Вслушваме се в нашите клиенти и отговаряме на нуждата им от телефони, които могат буквално да обикнат, на които да се доверят безусловно и които да запазят по-дълго. Затова те ценят високо емблематичните за нас функции като дълъг живот на батерията, надеждна защита и телефони, които издържат изпитанието на времето.

Нашето уникално за пазара на мобилни технологии предложение „3+3+3“ вече се превръща в притегателна сила, както за отдадените фенове на телефоните Nokia, така и за новите клиенти. Освен това, разширяването на портфолиото ни, достъпните за всички поколения потребители цени, актуалните нововъведения и актуализациите на Android преди конкуренцията също са сред причините да се открояваме и да привличаме все по-голям интерес.

ВЪПРОС: С новите си модели Nokia поставя силен акцент върху екологията. Имате ли вече обратна връзка от потребителите за нововъведения като добавянето на компостируемо калъфче и премахването на зарядното от някои нови модели?

Горедеем се с това, че клиентите в България, подобно на тези в останалите пазари, са все по-загрижени за опазването на околната среда и осъзнават личната си отговорност към нея. Като компания ние поемаме нашата под формата на редица инициативи за повишаване на устойчивото потребление. Неслучайно мотото ни е “Love it, trust it, keep it” – за нас и за клиентите ни е важно да се припознават в продуктите ни, да ги ползват с удоволствие, да им се доверяват напълно и да ги запазват за максимално дълго време.

Премахването на зарядното и добавянето на компостируемия калъф в комплектите на X-серията е само една от крачките към намаляване на електронния отпадък. Ако потребителите дори само в Европа вместо да подменят устройствата си, изберат да ги използват с една година повече, това ще доведе до намаляване на въглеродния отпечатък, равностойно на изваждането от експлоатация на 2 милиона автомобила. Което означава, че действително промяната зависи от всеки един от нас и не би ни коствало много да допринесем за ефективната борба с климатичните промени.

ВЪПРОС: Каква е визията ви за бъдещето на смартфоните? Какви иновации и нови концепции ще видим, според вас, през следващите години? Можем ли да кажем, че устойчивия и екологичен подход към производството на нови продукти ще остане трайно в бъдеще?

Нашият екологичен подход вече получи признание под формата на „Златен статус“ от рейтингите “EcoVadis” за устойчивост, което доказва, че сме на прав път. Надяваме се, че все повече компании в нашия и други сектори ще предприемат по-осезаеми стъпки в същата посока. Този рейтинг е гаранция за нашите клиенти, партньори и доставчици, че в основата на бизнес практитките ни е взимането на екологично устойчиви решения.

Що се отнася до иновациите – те са сред основните двигатели на развитието ни. Смартфоните са неотменна част от ежедневието на всички ни и ще придобиват все по-голямо значение в живота и работата ни занапред, но стремежът към още по-добро качество и иновации е само част от уравнението.

Другата е в това да насърчаваме хората да използват своите устройства по оптимален начин, както и да не бързат да ги подменят с нови. Осигуряваме им възможността да ги запазят за повече време, посредством гарантираните ъпдейти на сигурността за минимум 3 години и на операционната система за поне две години. Също така, с услуги като Digital Wellbeing например, им предлагаме средство, с което да балансират между ефективната работа с телефона и умерено дългото стоене пред екрана. И това се отнася както за родителите, така и за техните деца. Ако трябва да обобщя – сред основните ни приоритети в момента, а и занапред е да предлагаме възможно най-доброто качество на достъпни цени, давайки възможност на феновете да се грижат едновременно за себе си и за околната среда.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *