Mobile Business Group (MBG), регистрира двуцифрен ръст на приходите на годишна база и се възстанови от въздействието на COVID-19, като не само възобнови рентабилността си, но и постигна най-високите нива, откакто придоби бизнеса на Motorola. Солидното представяне в Латинска и Северна Америка подкрепи бързото разрастване в Европа и Азия, където имаше силен двуцифрен и трицифрен растеж, постигнат благодарение на разширените връзки с операторите и по-силния продуктов микс. Бизнесът ще продължи да използва мощното си продуктово портфолио и 5G иновации, за да стимулира бъдещия растеж на печалбата.
“Развитието на бизнеса на Motorola България е в синхрон с устойчивия ръст, който компанията отчита на световните пазари. Българският потребител е взискателен и затова успяваме да намерим общ език с него. Стратегията ни е да предлагаме високо качество и издържливост на устройствата, в които масово включваме иновациите от моделите ни от най-високия клас на продуктовото ни портфолио, на цена, която е изключително достъпна”, коментира Владислав Иванов, генерален мениджър за Централнa и Източна Европа, позитивното развитие на присъствието на Motorola в България.
Последното тримесечие се определя като период с най-добри резултати в през последните 3 години по обем на продажбите. Въпреки предизвикателствата, причинени от пандемията, MBG постигна 48 пункта ръст на оперативна печалба в последните 3 месеца на 2020 г. Активациите са нараснали с 20% в сравнение със същия период на миналата година, а печалбата – с 81%, което може да се определи като най-добрия коледен сезон от 2017 г. насам.
Няколко са двигателите на резултатите в ЕМЕА региона:
Разширяване на листинга във всички дистрибуционни канали.
Силно присъствие на бранда в предложенията на телеком операторите.
Развитие и иновация с лансирането на нови устройства във флагшип и примиум сегмента.
Конкурентно 5G портфолио.
Възходящ ръст и инвестиции в B2B сегмента:
Поставихме началото на доставки за най-голямата B2B доставка в Европа с La Poste, която обхваща 60 000 бр. moto g9 plays с удължени сервизни планове MotoCare.
Обявихме новия ThinkShield за мобилни решения и по този начин затвърдихме допълнително всеобхватните ни предложенията за услуги
Стратегическо разрастване на екипите:
Въведохме нов мениджърски екип и увеличихме съществуващия екип на ключови пазари в последното тримесечие на 2020 г. Компанията с визия за значителен растеж на пазарния дял в предстоящите тримесечия, планира експанзия в Югоизточна Европа, в чиято територия попада и България.
MBG ще продължи да инвестира в стратегическо развитие на екипите си и развойната дейност на компанията. Motorola се намира в последното тримесечие на финансовата година със силно портфолио на продукти и услуги в сегмента за крайния потребител и B2B.