Facebook скоро ще ви уведомява, ако връзка, която планирате да публикувате, е стара новина. Това трябва да подтикне потребителите да се замислят дали нещото, което искат да споделят с приятелите си, е все още уместно.
“През последните няколко месеца нашите вътрешни проучвания установиха, че навременността на една статия е важен контекст, който помага на хората да решават какво да четат, да се доверят и споделят”, пише Джон Хегеман, вицепрезидент на Feed and Stories в компанията. Той добави, че когато хората споделят стари новини, те се представят за нещо по-актуално (умишлено или не), а това може да причини объркване и тревога у останалите хора.
Това не е единствената платформа, която подтиква хората да обмислят по-внимателно какво споделят. По-рано този месец Twitter започна тест за Android, в който пита потребителите дали искат действително да прочетат статия, преди да я шернат.