- 57% от запитаните в последното проучване на Mastercard за онлайн търговията в Европа, казват че пазаруват повече от всякога;
- 75% правят видео срещи с колегите, приятелите и семейството си всеки ден;
- 30% харчат повече за виртуални преживявания – от филми и музикални концерти до фитнес тренировки и онлайн курсове;
- 28% правят дарения за благотворителност онлайн;
- 65% се притесняват от онлайн измами.
Онлайн пазаруването надмина всички останали форми на разход през последния месец, като повече от половината европейски потребители (57%) заявяват, че пазаруват онлайн и използват различни виртуални преживявания, като домашни фитнес класове, стрийминг платформи за филми и телевизия и онлайн курсове повече от всякога по време на карантината. Хората в цяла Европа използват допълнителното време вкъщи, като възможност да придобият нови умения – 37% са започнали да извършват банкови операции онлайн, 31% са придобили нови кулинарни умения от уроци за готвене в интернет, 26% взимат участие във виртуални фитнес класове, а 22% са започнали да учат нов език онлайн.
Според проучването, кризисната ситуация е направила потребителите и по-щедри – повече от една четвърт (28%) казват, че са дарили за благотворителност онлайн през последния месец, а 14% от тях са дарили за първи път в този период.
Също така, проучването отчита 36% ръст на хората, които пазаруват стоки от първа необходимост онлайн. Някои от най-популярните тенденции включват увеличение в поръчването на книги – 32%, машинки за подстригване на коса – 19% и фитнес уреди като дъмбели и постелки за йога – 13%. Повече от една трета се включват в музикални стриймове, 31% играят видео игри, а 24% са се възползвали от възможността да посетят музей с виртуален тур.
Изследването разкрива, че навиците за онлайн пазаруване също отразяват поведението на потребителите в реалния живот, като 81 на сто от тях са типични ловци на сделки в магазина, които прекарват часове в търсене на най-добрата оферта, а 66 на сто редовно създават списъци с желания, но не винаги взимат решение за покупка. 87% внимават какво и къде пазаруват онлайн, като една трета твърдят, че се притесняват да станат жертва на онлайн измама. В опит да поддържат безопасността на плащанията онлайн, четирима от петима европейци (81%) са склонни да се придържат към познати търговци на дребно, 80 на сто проверяват търговците, а една трета ще се свържат с търговеца преди да поръчат, ако пазаруват от него за пръв път.
„Всички се приспособяваме към новия начин на живот и е нормално да пазаруваме повече онлайн. Данните от проучването ни показват интересни резултати не само за стоките от първа необходимост, но и за виртуални преживявания, които разнообразяват и обогатяват потребителите в свободното им време вкъщи. Сега повече от всякога хората се нуждаят от достъп до дигитална икономика и ние непрекъснато работим за превръщането на онлайн пазаруването в по-лесно, безпроблемно и сигурно изживяване за всички, независимо дали пазарувате стоки от първа необходимост или си подарявате виртуално преживяване.”, коментира Марк Барнет, Президент на Mastercard за Европа.
Mastercard дава и препоръки за безопасно онлайн пазаруване:
- Избирайте защитени уеб страници: Защитените страници започват с „https“ и съдържат символ на заключен катинар в браузъра.
- Пазете данните си в безопасност: Никога не изпращайте данните си на банкова или кредитна карта по имейл, текстово съобщение, социални медии или по телефона.
- Актуализирайте защитата си за сигурност: Уверете се, че актуализирате защитата, независимо от устройството, което планирате да пазарувате, независимо дали това е вашият телефон, лаптоп или таблет.
- Доверете се на инстинкта си: Ако видите оферта онлайн, която изглежда твърде добра, за да е вярна, вероятно е така.