- Развитието на дигиталните канали е адекватният отговор за защита и безопасност
- За първи път у нас човек може да стане нов клиент на банка без да влезе в банков филиал
Здравето и благополучието на клиентите и служителите са ключов приоритет за УниКредит Булбанк.
Пандемията от COVID-19 променя потребителското поведение. Данните показват, че в този период има ръст на потреблението на дигитални канали. Той се наблюдава за банкови операции, но и за всяко друго потребление.
Според информация на дигиталната платформа за потребителско банкиране The Financial Brand, 40% от потребителите вече пазаруват повече онлайн отколкото във физическите магазини, 38% поръчват храна за вкъщи, а 31% повече ще използват мобилното и онлайн банкирането си.
„Статистиката ясно показва, че има ръст на тенденциите за използването на дигиталните канали – за банкови операции, но и за всякакво потребление – закупуване на стоки и услуги от хранителни стоки, инвестиция в образование и знание през онлайн платформи, до сключване на споразумения по мораториум мерките.“, коментира на първата онлайн банкова пресконференция, организирана от УниКредит Булбанк, Теодора Петкова, главен изпълнителен директор и председател на Управителния съвет на банката и добавя: В тази криза, която постави под риск икономиката в световен аспект, но също така и здравето и живот на хората, стана ясно, че дигиталните банкови канали са тези, които едновременно отговарят на променящите се потребителски предпочитания, но също така са адекватният отговор, когато става въпрос за защита и безопасност.“
Думите й бяха потвърдени и от заместник-главния оперативен директор на УниКредит Булбанк и член на УС Септимиу Постелнику.
„Промените, които наблюдаваме в потребителското поведение, ще останат и след като отмине непосредствената опасност от пандемията. Целта на УниКредит Булбанк е да бъде дигитален лидер, който отговаря бързо на промените в поведението на потребителите и им предлага лесни решения.“, допълни Септимиу Постелнику.
Участие в пресконференцията взе и Джакомо Волпи, директор Банкиране на дребно и член на УС на УниКредит Булбанк. Той разказа за новите тенденции в поведението на клиентите на УниКредит Булбанк.
В периода януари-април УниКредит Булбанк отчита 54% ръст на битовите плащания през Булбанк Мобайл. За същия период обажданията към Центъра за контакт с клиенти нараства с 23%. Любопитно е, че тенденцията се запазва и при подаването на заявления за мораториум. Делът на електронно подписаните анекси е 46%, обясняви Джакомо Волпи. По време на пресконференцията за първи път у нас директорът Банкиране на дребно на УниКредит Булбанк представи възможността човек да стане клиент на банката без задължително да посещава филиал. Услугата вече е достъпна за българки граждани над 18 години.
Единственото, което трябва да направят желаещите да станат клиенти на УниКредит Булбанк, е да свалят приложението за мобилно банкиране Булбанк Мобайл и да следват стъпките за откриване на нова сметка. Те включват процес по дистанционна идентификация чрез селфи.
Юлиан Влахов, директор на управление Алтернативни канали в УниКредит Булбанк представи цялата процедура по откриване на нови клиенти и обясни, че средно отнема около 15 минути, а таксата за нея е само 1.60 лева месечно.
„Благодарение на най-модерните технологии, само в рамките на няколко минути се открива нова банкова сметка с дебитна карта към нея и мобилно банкиране. Дебитната карта е без такси за теглене на всички банкомати на банката, а мобилното банкиране дава възможност за използване на широк спектър от банковите услуги изцяло през телефона си. Така всеки, който има нужда от сметка за заплата, стипендия, издръжка или друго, получава достъпна и пълна банкова услуга през телефона си“, допълва Влахов.
Участниците в пресконференцията се обединиха около идеята, че макар дигитализацията да става все по-съществена част от банкирането, филиалите ще продължат да имат важна роля за клиентите, но ще предлагат повече консултантски услуги.