Нестле отчита продажби за първото тримесечие на 2020 г., предоставя актуална информация, свързана с COVID-19

 

Кризата COVID-19 оказва изключително и мащабно влияние върху живота на всички ни. Още от най-ранните етапи на пандемията от Нестле работят в тясно сътрудничество с местните власти и бизнес партньори, за да реагират на предизвикателството. Три са основните приоритети на компанията: опазване здравето и благополучието на хората от компанията, осигуряване на непрекъснатост на бизнеса с цел задоволяване потребностите на потребителите и подкрепа на общностите по целия свят с усилия за подпомагане на местно ниво.

В тези трудни времена много от бизнес партньорите са изправени пред сериозни предизвикателства, които създават огромна несигурност за техните служители и семействата им.

За клиентите от ХОРЕКА канала, от Нестле предлагат бърза и прагматична помощ за овладяване на кризата и рестартиране на бизнеса им. Например, в рамките на инициативата „Винаги отворени за Вас“, се предлага удължаване на сроковете за плащане, както и замразяване на наемите на кафе-машините. Очаква се общата стойност на тази инициатива в глобален мащаб да бъде около 500 милиона швейцарски франка, като за България стойността е 120 000 швейцарски франка.

Друг пример е веригата за доставка на млечни продукти. Работи се пряко с над 200 000 млекопроизводители в световен мащаб. Млечните продукти са много нетрайни и в момента много земеделски производители са изправени пред значителен срив в търсенето. Изпълняват се изцяло ангажиментите за закупуване на договорените обеми, за да бъде подпомогнато поддържането на поминъка им.

От началото на тази пандемия Нестле участва в множество проекти по целия свят като надежден работодател и бизнес партньор, както и в качеството си на социално-отговорна компания. Само в България от началото на кризата през месец март Нестле подпомага финансово четири болници в страната с цел осигуряване на защитни материали и облекла за медицинския персонал на първа линия. Също така Нестле България осигурява под формата на дарение продукти за най-нуждаещите се групи от населението – социално уязвимите и пострадали от кризата граждани, както и медицинския персонал на първа линия. Общата стойност на описаната подкрепа надвишава 100 000 лв.

През първото тримесечие компанията остава устойчива в световен мащаб:

  • Органичният ръст достига 4,3%, с реален вътрешен ръст (RIG) в размер на 4,7% и ръст в цените в размер на -0,4%. Ръстът е подкрепен от силна динамика в Северна и Южна Америка и зона Европа, Близкия Изток и Северна Америка. В зона Азия, Океания и Африка се наблюдава рязък спад на продажбите.
  • Общите отчетени продажби намаляват с 6,2% до 20,8 млрд. швейцарски франка (тримесечието на 2019 г.: 22,2 млрд. швейцарски франка). Придобиванията без дивиденти намаляват продажбите с 4,7%, валутните курсовенамалява продажбите с 5,8%.
  • Управлението на портфолиото върви по план. Продажбата на дейността със сладолед в САЩ за 4 милиарда щатски долара на Froneri приключи на 31 януари 2020 г. Продажбата на дела от 60% в дейността Herta charcuterie (студени разфасовки и месни продукти) на Casa Tarradellas се очаква да приключи през първата половина на 2020 г.
  • Нестле реши да проучи стратегически варианти, включително евентуална продажба на дейностите си с фъстъченото мляко Yinlu и консервите с оризова каша в Китай. Нестле ще запази и развие настоящата си дейност с готовото за консумация кафе с марката NESCAFÉ.

 

Тъй като все още е твърде рано да се прецени пълното въздействие на COVID-19, засега се поддържат първоначалните насоки за цялата 2020 година. Очаква се непрекъснато подобряване в ръста на продажбите на органични продукти и маржа на оперативната печалба от основна търговска дейност. Очаква се основната печалба на акция в постоянна валута и капиталовата ефективност да нараснат.

 

Марк Шнайдер, Главен изпълнителен директор на Нестле, коментира: „Кризата COVID-19 продължава да оказва влияние върху живота на всички ни изключително силно и понякога дори трагично. Мислите ни са с всички засегнати и изразяваме дълбоко съчувствие към тези, които са загубили близки хора.

В тези времена Нестле има специална отговорност. Нашите хранителни продукти и напитки спомагат за поддържането на хората здрави, осигуряват комфорт и поддържат възстановяването.

Нашите хора, по-специално служителите ни на първа линия, показаха изключителен ангажимент в поддържането на бизнеса ни и в задоволяване потребностите на потребителите. Ще продължим да работим усилено за осигуряване на храни и напитки на хората по целия свят, всеки ден.

Компанията ни остана устойчива през първото тримесечие, отразявайки разнообразното ни продуктово портфолио и силното ни местно присъствие в 187 страни. Въпреки това, тази криза далеч не е приключила и предстои да се изправим пред много несигурности през следващите тримесечия. Ще продължим бързо да се адаптираме към променящите се нужди на потребителите и към предизвикателствата в нашите глобални вериги за доставки. Като надежден работодател и бизнес партньор изпълняваме своите ангажименти. Като добър гражданин и доверен съсед, продължаваме да предлагаме нашата помощ, по-специално на най-уязвимите в обществото. През последните 154 години Нестле успешно преодолява много предизвикателства. Уверени сме, че заедно с всички, които се борят срещу пандемията и нейните последици, ще преодолеем и това.“

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *