Кое прави копирайтинг услугите добри? Може много да се говори за това, но има пет качества, които обобщават всички способности на истинския, професионален копирайтър, които трябва да притежава: езикова грамотност, етичност, уникално писане, познания по темата, за която пише, и – не на последно място – отвореност към новото.
Грамотност – без нея не може!
Който дръзва да пише, трябва да бъде 100% грамотен, за да създаде текст, който ще работи в полза на клиента. Това важи както за родния език, така и за чуждите езици, с които копирайтърът борави. Неграмотността е не само нежелана, но и отблъскваща. За да има стил и съвършена грамостност, копирайтърът трябва да се усъвършенства, да търси правилната дума, в случай на колебание, да се учи и развива, ако наистина желае да се занимава с писане.
Етика
Моралът е ценност, която е абсолютно необходима в копирайтинга. „Успех“, постигнат с мошеничество, е краткотраен – но за сметка на това, провалът е дългосрочен. Пренаписването на текстове, плагиатството, кражбата на авторство и т. н. са престъпления, лесно установими онлайн, така че те не само, че ще изиграят лоша шега на псевдокопирайтъра, но и завинаги ще му лепнат дамга на измамник. А това означава само едно – край на кариерата с писане.
Уникалност
За да работи текстът ефективно, трябва да има поне 70% уникалност. Колкото е по-голям процентът, толкова по-добре. Само с уникално съдържание сайтът ви няма да бъде сбъркан с друг!
Познаване на бизнеса
Копирайтингът, подобно на много други сфери, изисква непрекъснато развиване. Когато получи задание, копирайтърът трябва да научи колкото се може повече за дадения бизнес, да проучи конкурентите, да се запознае с различните аспекти, включително в международен план, ако езиковите му знания позволяват. Винаги си проличава, ако написаното е от човек, който не е добре запознат с бизнеса и темата.
Следене на новостите
Никой не би се заинтригувал от морално остарели понятия и събития, освен ако не е целенасочено, разбира се. Когато обаче става дума за бизнес, новото е приоритет. Иновативните процеси движат прогреса, а сайтът на всеки бизнес трябва да се съобразява с тях, ако желае реален растеж и просперитет. Копирайтърът е именно действащото лице, което реално прави това – анализира, адаптира и обновява.