С новия проект, създаден по книгите на Дмитрий Глуховски, геймърите излизат от дълбините на Московското метро и се отправят из радиоактивната пустош
По стечение на обстоятелствата, двете най-успешни игри, явяващи се директни продължения на популярни литературни произведения, са базирани на книги от славянски автори и са разработени от славянски екипи. Става дума за ролевата сага The Witcher и сървайвъл хоръра Metro, продължили във виртуалните си светове историите на Анджей Сапковски и Дмитрий Глуховски. Забелязва се сходство и в непрекъснато покачване на качеството. След като чехите от CD Project Red оставиха в историята една от най-добрите ролеви игри, създавани някога, с The Witcher III: Wild Hunt, сега е ред и на украинците от някога малкото студио A4 Games да покажат на какво са способни със своята най-абициозната игра от поредицата до момента – Metro Exodus.
Третата част от приключението на Артьом и спътниците му, започнало в дълбините на руското метро в един свят, унищожен от ядрена война, сега е излязло сред зловещата красота на радиоактивната пустош. Metro Exodus направи своята премиера на 15 февруари под заслужените аплодисменти на световната критика. Играта вече очаква най-смелите и готови да пристъпят в Пустошта приключенци, в единствената специализирана верига за компютърни и видеоигри в България Pulsar Games, както и за онлайн поръчка с безплатна доставка още на следващия ден на www.pulsar.bg.
Играта ще посрещне феновете с добре познатото от предишните заглавия кинематографично изживяване с холивудски размах на наратива и режисираните сцени, но с многократно вдигнати мащаби, пренесено в един изпълнен с опасности и впечатляващ визуално отворен свят.
Трите опорни точки, върху които е изградено Metro Exodus, са битките, изследването и оцеляването насред динамиката на Пустошта, където всичко – от метеорологичните условия и времето от денонощието, до поведението на мутиралите животни и човешките обитатели в съответния регион – е от значение. На играчите е предложена забележителна свобода на действие – от това как да подходят към неизбежните схватки, до възможността за модификация на всяко оръжие или предмет от екипировката им.
Едно от най-интересните постижения на играта е, че в Metro Exodus липсват обичайните за игрите с отворен свят повторяеми мисии, свързани със събирането на – примерно – 20 кожи или убиването на 10 бандита – всичко тук е тясно обвързано с историята и геймърите няма да попаднат на нито една досадна или нелогична дейност, скрита зад поредната въпросителна върху картата.