Малко повече от два месеца, след като Apple обяви завършването на сделката за придобиване на Shazam, приложението за разпознаване на музика вече е напълно безплатно и без реклами. Както може би си спомняте, преди това то предлагаше на потребителите си опция за плащане, ако искат да се отърват от досадните реклами.
Новата версия на Shazam вече ще се отваря на основен екран „tap to Shazam”, където можете да търсите името на слушаната песен, а в ляво е директорията „My Shazam”, в която се поддържа списък на всички парчета, които сте намерили наскоро. От дясно пък е разделът „Discover”, в който можете да намерите препоръки за изпълнители, песни и плейлисти.
Премахването на рекламите в популярното приложение всъщност идва една година, след като Apple обяви плановете си за придобиването му и почти три месеца, след като тя обеща да го направи. През октомври Shazam започна да информира потребителите си за придобиването и приведе в соъответствие политиките си за поверителност на данните с тези на гиганта. То е вградено н Siri още от iOS 8 и има връзка с Apple Music, но се очаква компанията да интегрира още услугата в продуктите си в бъдеще.