Гигантът Google е на финалната права на програмата си Indie Game Accelerator, която предлага изцяла безплатно обучение на фирми, желаещи да разработват игри. Компанията избра да разшири тази програма в Югоизточна Азия, а не в Силиконовата долина защото вижда в региона потенциал за растеж.
От Google очакват пазарната оценка на този пазар до 2025 г да достигне близо 240 млрд долара, като само 19 млрд ще бъдат приходите от мобилните игри. За да стимулира този пазар, компанията инвестира на местна почва, като предлага директно таксуване от мобилен оператор или карти- подарък.
По този начин потребители от Югоизточна Азия и Индия ще могат да правят покупки директно в приложението, а други ще имат възможност да се сдобият с подаръчен ваучер в близо 42 000 търговски обекта в региона.
Според справка на Google, близо 80% от потребителите в региона купуват игри директно през мобилния оператор, а останалите 20% все още използват кредитни карти.
Друга успешна тактика е чрез локализиране на местните икономики, да се направи ценообразуване според дохода на местното население и цената да остане ниска за страни с нисък доход като например Индия, където цените са под 1$ или 10 рупии.
Програмата Indie Game Accelerator е само първата стъпка от амбициозния план на Google и потребителите могат да са сигурни, че няма и да е последната, защото за новата година компанията търси нови участници.