През последните години онлайн хазартът с бързи стъпки навлиза в интернет пространството и броят на уебсайтовете в този интернет сегмент се увеличава почти на ежедневна база. Междувременно те се превръщат и в един от най-големите играчи в сферата на онлайн рекламата, както и при афилиейт маркетинга, буквално затрупвайки онлайн пространството със своите послания и банери.
А може би най-новото в този бързо развиващ се онлайн подсегмент е, че азиатските мотиви са на път да го превземат. Ако не вярвате, разгледайте няколко подобни сайта, изпълнени с аниме и манга мотиви. Или просто Играйте Fortune Girl и ще се уверите в това.
Тази игра е типичен пример за начина, по който японските комикси и анимация, както и други азиатски развлекателни теми се преплитат със сайтовете, предлагащи различни видове игри на късмета. Резултатът е появата на проекти, в които наблюдаваме „сватбата“ на два бързо развиващи се развлекателни сегмента и появата на едно забавление от съвсем нов вид.
Момичето на късмета от посочената по-горе игра сякаш е излязло от японските комикси, анимационни филми и онлайн игри. Тя е симпатична, секси и е добре разпознаваема за феновете на азиатската поп култура. Всичко това създава един нов вид изживяване и превръща този тип сайтове в онлайн казина от ново поколение.
Част от този бързо налагащ се тренд е в много по-доброто комбиниране на игралния елемент с историята, която играта ни разказва. Което прави забавлението много по-различно, в сравнение с традиционни онлайн игри.
Азиатските субкултурни общности напоследък стават все по-популярни и в Европа, САЩ и други краища на света. Сред тях безспорно най-популярна е японската отаку култура, която води началото си от характерните за Страната на изгряващото слънце комикси манга. В последствие други поджанрове на тази субкултура са аниме филмите, видеоигрите, както и косплей събитията, при които фенове си създават костюми, наподобяващи определени герои от филми, комикси и игри.
Тази субкултура се развива от около век в островната страна. А през поселдните десетилетия започва да завладява постъпателно целия свят. Вече повече от десет години тя печели почитатели и в България, където общността наброява няколко десетки хиляди млади (и не чак толкова млади) фенове. Провеждат се регулярни събития, а общността взима участие и в ивентите, организирани в други младежки подсегменти.
Тази млада, но бързо развиваща се общност вече има и своите сайтове, фейсбук страници и други онлайн канали за комуникация, а техният брой през последните години нараства с бързи темпове. Очакванията на хора, запознати с бранша, са той да става все по-голям и все по-динамичен, а неговите почитатели да се увеличават и през следващите години постепенно да се превърне от субкултура в масова културна сфера.