Социалните мрежи ще обменят опит срещу дезинформацията преди изборите в САЩ

Facebook, Twitter, Google+ и Snapchat планират тайно да обменят опит помежду си относно взетите до този момент мерки срещу кампаниите за дезинформация преди изборите в САЩ, съобщава BuzzFeed news.

Всяка една от социалните мрежи ще представи в началото на срещата мерките, които е предприела, за да се бори с кампаниите за дезинформация, предава infostock. След това се предвижда да има въпроси, които да бъдат разгледани, а накрая ще се обсъди и дали има нужда концерните да организират подобни редовни срещи и в бъдеще.

Изданието припомня, че през май част от тези компании са се срещнали в централата на Facebook в Менло Парк, заедно с представители на американските власти, сред които заместник-министъра по вътрешната сигурност Кристофър Кребс и Майк Бурхам от работната група на ФБР за чуждестранното влияние над изборите през ноември 2016 година. Участниците са напуснали събранието, обезсърчени, че са получили твърде малко информация от правителството.

Технологичните компании са подложени на интензивен контрол за това колко бавно са реагирали първоначално на съобщения, че чуждестранни разузнавателни служби и свързаните с тях лица са използвали платформите им за манипулиране на потребителите преди изборите през 2016 година, което доведе до спад в доверието и опасност от засилени регулации.

Facebook използва редица техники, включително изкуствен интелект, за да се противопостави на руски оперативни лица или други, които използват измамни тактики и фалшива информация, за да манипулират общественото мнение.

„Целта ни в борбата с фалшивите новини не е да забраним на някого да каже нещо невярно, а да спрем разпространението на фалшиви новини и подвеждаща информация да се разпространяват сред нашите услуги. Ако нещо се разпространява и то бъде определено като фалшиво от проверяващите фактите, ще загуби голяма част от дистрибуцията си в News Feed. Разбира се, ако публикация прекрачва границите и призовава към насилие или омраза срещу определена група, тази публикация ще бъде премахната. Това са доста трудни за решаване проблеми, но смятам, че най-добрият начин да се борим с лошата реч е чрез добра реч”, коментира главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг.

Публикациите от сайтове, които често разпространяват невярна информация, се класират по-ниско в нюзфийда, който определя какво вижда всеки потребител, но реално не са напълно премахнати.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *