Google ще пусне на пазара по-късно тази година собствен интелигентен високоговорител с вграден дисплей, твърди Nikkei Asia Review, като цитира източници по веригата за доставки. Продуктът ще е готов за празничния сезон, а гигантът се стреми да достави 3 милиона бройки, се посочва още в доклада.
Интелигентният високоговорител ще бъде позициониран като директен конкурент на Echo Show на Amazon и продуктите на китайския конгломерат Alibaba – два от най-големите съперници на Google в областта на изкуствения интелект и извличането на данни.
До сега Google зависеше от партньори като Lenovo Group, JBL, LG Electronics и Sony за своите продукти от платформата Smart Display. Както е известно, компанията предлага три собствени интелигентни високоговорители без екрани – Google Home, Home Mini и Home Max, които се конкурират с Echo Dot и Echo Plus, но Amazon се утвърди като лидер в производството на този вид устройства, които включват дисплеи за допълнителна информация и могат да показват клипове и снимки. Echo Show се превърна в хит докато Google хе премахна приложението You Tube от платформата през септември миналата година. Това разбира се показва предимството на този достъп, а You Tube е собственост на Google, която пусна няколко устройства Smart Display, които обаче не успяха да привлекат вниманието на потребителите. Ако слуховете за нов интелигентен високоговороител с вграден дисплей са верни, компанията ще направи правилен ход през празничния сезон и ще промени класацията в тази пазарна ниша, защото в крайна сметка притежава ключа за най-желаното приложение и просто се нуждае от подходящото устройство, на което да го показва.