Създадените с помощта на компютърна графика персонажи в игрите и киното в скоро време трудно ще могат да бъдат различени от реалните хора. На конференцията за компютърна графика Siggraph 2015 показаха суперреалистична кожа на лицето на виртуален персонаж. Всички минимални деформации, бръчици и даже пори на нея са предадени с изключителна точност.
Технологията е разработена в калифорнийския Института за креативни технологии и Имперския лондонски колеж. Тя позволява с резолюция до 10 микрометъра да се разпознават и най-дребните детайли на лицето на актьора, петната по кожата, нейното разтягане и деформиране. С помощта на специален софтуер получените данни се съпоставят с изкуствената кожа на компютърния персонаж. Така емоциите на неговото лице стават толкова реалистични, че трудно се отличават от емоциите на жив човек.
В бъдеще изследователите планират да разработят модел, който ще позволи точно да се предава поведението на кожата на хората от различните раси, възрасти и пол. По този начин, игрите и киното на бъдещето могат да се откажат от участието на живи актьори.