Като потребител във “Фейсбук” може да зададете в профила си 0 на брой дни без проблем при свързване със социалната мрежа. Тази седмица разтревожени разработчици са съобщили, че са изтегли класифицирани данни на потребители, прегледи на страници и друга подобна информация.
След като от Фейсбук узнали за проблема, вече мрежата е потвърдила, че близо 3% от приложенията използващи Facebook Analytics са изпратили обобщени доклади, вместо само редовните такива от админи, разработчици и анализатори.
Тестовите потребители обикновено са тези извън служителите на дадена компания. Така, че ако чувствителна информация стигне до конкуренцията това би им донесло предимство.
Компанията веднага се е заела да реши проблема и се е избегнало неправомерното изтичане на информация, като се е заела да уведоми засегнатите страни за проблема. Но няма да разкрие броя на засегнатите приложения. Миналата година Facebook Analytics обяви, че такива проблеми засягат само приложенията, но явно не е така. Грешката подведе 14 млн потребители да актуализират и променят настройките си по подразбиране.
Това обаче не е първия гаф на компанията на Зукърбърг. През 2014г. пък компанията погрешно изпрати рекламни съобщения на други фирми, което доведе до объркване. Макар днешния проблем да се омаловажава, това за пореден път доказа, че сигурността е ахилесовата пета на компанията, защото много разработчици смятат техните иновационни метрики за частни, което води до нарушаване на неприкосновеността на личния живот.
Този пробив идва в тежък момент за компанията, която тъкмо успя да потуши скандала с “Cambridge Analytica”, да запълни пробойните в системата си и да засили човешкия контрол върху много програмни интерфейси, то сега е трудно да се повярва, че компанията изобщо може да защити неприкосновеността на потребителите си и да едновременно с това да събира информация за навиците на потребителите си, без това да се отрази по някакъв начин върху тях.