За бъдещето на финтех индустрията, навлизането на изкуствен интелект в нея, както и развитието на Paysafe разговаряме с генералния директор на Paysafe България Мирослав Божилов.
ВЪПРОС: Какви са целите зад създаването на новата корпоративна идентичност на Paysafe? Какви послания носи тя?
ОТГОВОР: Новата ни идентичност е следващата стъпка в развитието на компанията и е основна част от нашата стратегия за растеж. Това започна през 2015 г., когато компанията премина към групата на Paysafe. Тази следваща стъпка изразява намерението ни да продължим развитието на Paysafe и да станем водещата платформа за разплащания в модерната икономика.
Новото ни мото „Plug into Paysafe” подчертава как един търговец може да се „включи“ към уникалната и различна платформа на Paysafe. Тя покрива всеки аспект на разплащанията (кешово разплащане, предплатени карти, мобилно предплащане, кредитни възможности, дигитални портфейли и POS технологии). Нашата нова стратегия за марката е много повече от просто маркетинг промяна, а по-скоро представлява значителен крайъгълен камък в нашата еволюция като компания и символизира следващия етап от развитието ни.
ВЪПРОС: Бихте ли разказали повече за новата разплащателна услуга Paysafecash?
ОТГОВОР: Paysafecash позволява на клиентите да използват кеш за онлайн пазаруване, вместо да предоставят банкова сметка или информация за кредитни карти онлайн. Това е първото решение за кешово разплащане, което може да бъде използвано за добавяне на средства в дигитални портфейли, включително нашите собствени Skrill и NETELLER. Това означава, че Paysafe предлага на клиентите, които желаят, една цяла сфера на разплащанията, която изцяло работи с кеш. Тя изключва нуждата от ползването на банкова сметка или споделянето на финансова информация онлайн. Освен това, новото решение предоставя на потребителите възможността да плащат за стоки в точни суми, вместо да се налага да закръглят сумата до предварително фиксирана стойност.
Как работи:
1. Генериране на баркод: Потребителят избира “Paysafecash” като метод за плащане в онлайн магазина, зарежда генерирания QR/баркод в неговия портфейл, праща го до мобилния си телефона или го принтира.
2. Намиране на платежна локация: използвайки търсачката на www.paysafecash.com, клиентът намира най-близката такава точка на Paysafecash.
3. Сканиране и плащане: Потребителят дава QR/баркод-а си да бъде сканиран от служител и плаща дължимата сума. Онлайн магазинът обработва поръчката веднага след плащането.
ВЪПРОС: Вашата платформа Skrill напоследък успя да се наложи като ключов играч в онлайн разплащанията и според мнозина има потенциала да конкурира PayPal и другите водещи играчи. Какви са плановете ви за нея?
ОТГОВОР: Ние постоянно инвестираме в добавянето на нови функционалности, уеб-базирани и мобилни, които според нас биха били привлекателни за настоящите и потенциалните ни клиенти. Съвсем скоро например ще можем да предложим на нашите клиенти възможността да купуват и продават криптовалути в портфейлите си. В допълнение планираме да продължим да разширяваме обхвата ни в нови географски зони (например САЩ) и да развиваме партньорства с доставчици на платежни услуги, които предлагат популярни местни възможности за разплащане. Също така постоянно се стремим да подобряваме опита, както на клиенти, така и на търговци, при работата с нашите решения. Така улесняваме регистрацията и транзакциите, като същевременно поддържаме необходимите процеси по управление на риска и спазването на нормативните изисквания.
ВЪПРОС: Каква е визията ви за развитието на финтех пазара през тази и следващата година – както у нас, така и по света?
ОТГОВОР: Финтех пазарът ще продължава да е много динамичен, като аз очаквам увеличение на иновативните партньорства в сферата на разплащанията. Например един от видовете партньорства, където очаквам развитие, е между финтех компаниите и традиционните банкови институции. Artificial Intelligence (AI) и Machine Learning ще продължават да заемат все по-голямо място от гледна точка на тяхното приложение за повишаване на ефективността на важни процеси във финтех сектора, като например за управлението на риска при онлайн разплащанията.
ВЪПРОС: А какви са прогнозите ви конкретно за развитието на мобилните плащания – един сегмент, в който доскоро мнозина залагаха на NFC технологията, но изглежда, че тя няма да се наложи?
ОТГОВОР: Безконтактните разплащания вече имат значително влияние и потребителите оцениха удобството им. Според скорошно проучване …
Цялото интервю е достъпно в сайта Parite.info.