Инспекцията по труда започва издаване по електронен път на удостоверения по Закона за обществените поръчки

От 1 юни физическите и юридическите лица ще могат сами и по всяко време да заявяват и генерират по електронен път удостоверения по Закона за обществените поръчки и по други нормативни актове, които са свързани с влезли в сила наказателни постановления, издавани от Инспекцията по труда за конкретни нарушения на трудовото законодателство. Това съобщиха от Изпълнителната агенция “Главна инспекция по труда” (ИА “ГИТ”).

От агенцията са разработили система за “Електронни удостоверения”, чрез която могат да се заявяват и генерират онлайн удостоверения за наличие или липса на установени с влезли в сила наказателни постановления или съдебни решения нарушения на трудовото законодателство във връзка с изисквания към изпълнители по обществени поръчки, по договори с бенефициенти на безвъзмездна финансова помощ от европейските структурни и инвестиционни фондове или кандидати/ползватели на безвъзмездна финансова помощ. За използването на услугата е необходим валиден електронен подпис.

От 1 юни заявленията за издаване на удостоверения, подадени по електронна поща, няма да се приемат и обработват. Заявления ще могат да се подават на място във всяка дирекция “Инспекция по труда” в страната или на адреса по седалище на Агенцията /София, бул. “Княз Александър Дондуков” 3/ от 9.00 ч. до 17.30 ч. Могат да бъдат изпратени и по пощата или с куриер, като в заявлението трябва да се отбележи начинът на получаване на удостоверението.

През 2017 г. в Инспекцията по труда са обработени малко над 15 000 заявления за удостоверения за наличие или липса на установени с влезли в сила наказателни постановления или съдебни решения нарушения на трудовото законодателство.

Повече подробности относно системата “Електронни удостоверения”, както и ръководство за потребители, ще бъдат публикувани от 1 юни в официалната страница на ИА “ГИТ”, в рубриката “Административно обслужване” .

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *