Apple Music направи огромна крачка напред, но Spotify си остава царят на музикалния стрийминг, поне за момента. В първия си доклад за печалбите като публична компания, Spotify съобщи, че е пирключила тримесечието със 75 милиона клиенти и масивните 170 милиона месечно активни потребители. За сравнение Apple наскоро обяви, че Apple Music е досгинала 40 милиона платени абонати, като трябва да имаме предвид, че услугата не предлага безплатно ползване извън тестовия период, което означава, че това на практика е общият им брой.
Въпреки това, докато стрийминг услугата на Apple има около половината абонати от тези на Spotify, то инвеститорите са нервни по отношение на растежа на Spotify като компания. През последното тримесечие тя е реализирала приходи от около 1.36 милиарда долара, но докато това е растеж от 26% на годишна база, то представлява и понижение с 1% за тримесечието. Освен това приходите от реклама са намалели с 22%, отново на тримесечна база, а след отчета, акциите на Spotify спаднаха със 7.5%. До края на годината компанията ще се стреми да достигне 92 – 96 милиона абонати, наред със 198 – 208 милиона месечно активни потребители и смята, че може да се противопостави на заплахата от страна на Apple Music, която от своя страна планира 40% годишен ръст в следващите три години. Разбира се сравнението между двете услуги не е съвсем честно, тъй като Apple Music стартира през 2015 година, когато Spotify вече имаше около 20 милиона абонати.