DataArt, глобалната технологична консултантска компания, която създава, разработва и поддържа индивидуални софтуерни решения, обяви финансовите си резултати за 2017-та година, според които приходите й възлизат на рекордните до момента 124 милиона долара, което представлява годишен ръст от 27%.
Тези положителни резултати до голяма степен се дължат на факта, че през изминалата година в DataArt бяха открити две нови подразделения – “iGaming” и “Продажби и дистрибуция“, всяко от които отбеляза ръст в броя на клиентите.
Новосъздаденият иновационен център за блокчейн технологии на DataArt от своя страна допринесе за реализирането на нови проекти в секторите „Финанси“, „Медии“ и „Здравеопазване“.
Подразделение „Здравеопазване“ на DataArt отчете 26% ръст на приходите спрямо предходната 2017-та и успя да разшири портфолиото си, включвайки нови ключови клиенти като Embody и PSI.
Подразделение „Финанси“ отчете 44 милиона долара приходи, достигайки връхна точка със завършването на дългогодишната разработка на новата трейдинг платформа за Nasdaq FBMS и създаването на блокчейн платформа за електронно гласуване за Централният депозитар в Русия.
В подразделение „Медии и развлечения“ бе отчетен ръст на приходите от 22% през 2017-та и бяха подписани договори с 9 нови клиента. Сред тях е една от големите телевизионни мрежа в САЩ, както и разрастваща се компания за независима музикална дистрибуция в Европа. Подразделението затвърди позициите си сред водещи представители на музикалния бизнес, доказвайки се като експертно в управлението на метаданни, Big Data и аналитични решения.
Подразделение „Пътувания“ продължи устойчивото си развитие и подписа договори за сътрудничество с няколко нови клиента през 2017-та, сред които TravelPort, Runtriz и Vestibule Solutions. Това подразделение на DataArt бе включено и в класацията на Travolution Award и спечели Best Travel Technology Team за 2017-та.
Подразделение „Интернет на нещат (IoT)” отчете 33% годишен ръст на приходите, разширявайки услугите си в индустрията за смарт автомобили, като остана фокусирано върху ML, блокчейн, управлението на данни, edge изчисленията и облачните технологии. IoT подразделението завърши отлична годината, затвърждавайки успешното си партньорство с компании като Microsoft, AWS, Red Hat, Canonical и Mesosphere.
Над 600 професионалисти станаха част от екипа на DataArt в глобален мащаб, благодарение на което в компанията вече работят над 2 600 служители.
“През изминалата година бяха открити развойни центрове на DataArt в България, Аржентина и Полша. Плановете ни са през 2018-та да продължим да наемаме нови талантливи професионалисти в тези три държави и дори е възможно да продължим да разширяваме дейността си в нови региони”, споделя Юлия Завилейска, вицепрезидент на DataArt.
През 2017 г. DataArt въведе и няколко нови образователни инициативи, сред които стартирането на над 200 технологични курса, които обогатяват програмните умения на служителите, както и създаването на Skillotron, уникална платформа, базирана на геймификацията. От официалното си пускане през юли 2017-та до момента Skillotron е използвана от над 7000 програмиста от 57 държави, които са тествали своите ИТ умения.
Като част от образователните инициативи на DataArt в България през 2017-та бе поставено началото и на QA School – безплатно училище по софтуерно тестване, в което млади професионалисти и ентусиасти имат възможност да обогатят своите познания и умения. В първото издание на QA School кандидатстваха над 60 участника, а 20 успешно завършиха своето обучение. Инициативата ще продължи и през 2018 година.