Google обяви, че ще въведе поддръжка на технологията AMP и в Gmail. Това означава, че разработчиците ще могат да създават “по-интригуващи и интерактивни имейл преживявания”, казва Google.
Добавянето на AMP в Gmail ще позволи на самите имейли да се държат повече като активни уеб страници, а не като статични полета с текст. Така например ще могат да се въвеждат бутони за правене на резервации, изпращане на покани за среща и дори попълване на формуляри и въпросници.
Така няма да се налага потребителите да бъдат препращани на други страници, което често ги отказва от предприемането на действия. На теория това ще увеличи конверсиите и активността на потребителите с компаниите.
Друга възможност ще е обновяване на съдържанието на имейлите по всяко време. По този начин потребителят ще може да вижда актуалната информация. Разбира се, вероятно ще има и опция за виждане на оригиналното съдържание, за да няма опити за злоупотреби.
В момента AMP е част от Gmail Developer Preview. Технологията вече се пробва от Pinterest, Booking.com и Doodle. Тя ще стане част от Gmail по-късно тази година. Кодът е отворен и Google се надява и други имейл платформи да го използват.